• Mon - Fri 10:00-18:00
  • 1(647) 292-3600
  • stav.adivi@gmail.com

 חוק מלחמה – ויזת עבודה לקנדה לשלוש שנים

שימו לב -לעדכונים פורסמו ב-12 בינואר: 

  • ההנחיות בתוקף החל מה-21 לדצמבר 2023 ועד ה-12 ליוני 2024. כלומר לאחר ה-12 ביוני 2024 לא ניתן להגיש בקשה לויזת עבודה בתכנית זו. 
  • אזרח ישראל המגיש בקשה בהתאם לתקנות אלו חייב להיות בקנדה בזמן הטיפול בבקשה באופן חוקי. מי שהגיש את הבקשה רשאי לצאת מקנדה בזמן הטיפול בבקשה אבל חייב להיות בקנדה בזמן שההחלטה מתקבלת בעניין התיק שלו. במידה והמגיש לא יימצא בקנדה בזמן קבלת ההחלטה, הוא לא יוכל לקבל את הסטטוס אותו הוא ביקש (ויזת עבודה או ויזת סטודנט) וקצין ההגירה בגבול לא יוכל לתת לו סטטוס זה אם נכנס לקנדה לאחר שההחלטה התקבלה. על קציו ההגירה לוודא שהמועמד שהה בקנדה בעת קבלת ההחלטה וביכולתו גם להיעזר במידע המשותף בין קנדה לארה״ב. המשמעות של זה עבורכם היא שיש להיערך לשהות של מספר חודשים בקנדה בזמן ההמתנה להחלטה בעניין הויזה שלכם. 
  • אין זכאות לביטוח בריאות ממשלתי בזמן ההמתנה לקבלת הויזה אלא אם כן יש קרוב משפחה מדרגה ראשונה. מאחר ולרב האנשים זה לא רלוונטי, יש לדאוג לביטוח בריאות פרטי בזמן זה. 
  • בדיקות רפואיות – בעלי אזרחות ישראלית לרב לא נדרשים לבצע בדיקות רפואיות. מי שמתכוון לעשות במקצועות הבריאות או לעבוד עם ילדים יהיה חייב לבצע בדיקות רפואיות, בישראל או בקנדה. 
  • אזרחים ישראלים שנמצאים בקנדה רשאים להגיש בקשה לשינוי סטטוס ללא תשלום וללא תשלום אגרה ממשלתית. מי שמגיש בקשה לשינוי סטטוס לפני שהסטטוס הקיים פג תוקף, ישמור על הסטטוס הקיים בזמן הטיפול בבקשה. בקשה להארכת ויזת תייר לא כלולה בתקנות אלו, לשם כך יש לפעול לפי הערוצים המקובלים בחוק. המשמעות הפרקטית היא שאם הגשתם את הבקשה בזמן שהייתם על ויזת תייר כחוק, אין צורך להגיש בקשה להארכת ויזת התייר כל עוד אתם מחכים לתשובה לגבי ויזת לימודים/עבודה בתכנית החדשה. 
  • פרסום העדכונים נותן בטחון מסוים שהתכנית אכן תצא לפועל וניתן יהיה לקבל את אשרות העבודה או הלימודים בתקנות אלו. עם זאת, אין וודאות לגבי זמן אימות הבקשה, יחסם של קציני ההגירה בכניסה לקנדה כתיירים והאם יערימו קשיים בכניסה או מנגד תהייה קבלת גורפת של התיירים המגיעים מישראל. 
  • לבסוף חשוב לציין שלמרות שיש תקנות מיוחדות עדיין יש להגיש בקשה בצורה נכונה ומדויקת ולכלול את כל המסמכים הרלוונטיים. חשוב לא לקחת את הדברים כמובן מאליו ולשים לב להנחיות המפורסמות כדי למקסם את הסיכויים להצלחה. 

 

לתכנית שלוש קטגוריות: 

1) ישראלים שכבר נמצאים בקנדה ולא מרגישים בטוחים לחזור כרגע לישראל. אין התייחסות לתאריך הכניסה לקנדה, או למשך השהייה (כלומר, קטגוריה זו תקפה ללא תלות בתאריך ההגעה לקנדה, כל עוד אתם נמצאים בקנדה באופן חוקי). 

2) ישראלים שכבר נמצאים בקנדה, הגיעו ב-7 לאוקטובר או לאחריו, והם בני משפחה מקרבה ראשונה של אזרחי קנדה או בעלי Permanent Resident (קרבה משפחתית מדרגה ראשונה מוגדרת כבעל ואישה או ילדים). 

3) ישראלים בעלי Permanent Resident שהגיעו ב-7 לאוקטובר או אחרי יהיו זכאים להטבות מיוחדות, למשל ביטוח בריאות ממשלתי ללא תקופה המתנה. 

פרטים על הגשת הבקשה לויזת עבודה: 

  • אין עלות הגשת הבקשה (בדרך כלל יש עלות).
  • כחלק מהבקשה תדרשו למסור טביעות אצבעות ולשלם על התהליך.
  • בדיקות רפואיות במקרה הצורך – בדיקת דם, שתן, רנטגן ותשאול אצל רופא. הבדיקות הרפואיות רלוונטיות למי שמתכנן לעבוד בתחום הרפואה או עם ילדים.
  • תעודת יושר מהמשטרה בישראל. 
  • הוכחה שאינם מהווים סכנה לקנדה (בדרך כלל יש בדיקה אחת של מסוכנות המבוססת על תעודת היושר, נראה בתוכנית זו יש עוד בדיקה שבוצעה על ידי קנדה. סביר להניח שכל זה נקבע משום שהתכנית פתוחה גם לפלסטינים מעזה). 
  • העדר כוונה לעבוד עם רשימת עסקים אסורה והאיסור על עבודה בתעשיית השירותים האירוטיים. 
  • הוכחה שיש לכם מספיק כסף כדי להתקיים בקנדה עבורכם ובני המשפחה שהגיעו עמכם, ושיש לכם דרך לחזור לישראל (רצוי שיהיה כרטיס טיסה חזרה). פרטים נוספים לגבי סכום הדרוש תמצאו בהמשך הכתבה. 
  • יש להוכיח לקצין בגבול בזמן הכניסה לקנדה שיש לכם כוונה לחזור לארץ כאשר המצב יסתדר או כאשר תסתיים תקופת השהות החוקית. חשוב לציין שאם אכן תקבלו ויזת עבודה לשלוש שנים וברצונכם להגר לקנדה לצמיתות איו מניעה לעשות זאת דרך מסלולי הגירה מוכרים. 

איך מגישים את הבקשה?

את הבקשה לא ניתן להגיש מישראל. חייבים להגיע לקנדה כתיירים ולעבור את הגבול בסטטוס זה ורק לאחר מכן להגיש. כלומר, לא ניתן להגיש את הבקשה הזו בגבול. סביר מאד להניח שהתשאול לעמידה בתנאים של הבקשה הזו יהיה מעמיק מהרגיל בגלל המצב. 

 

נזכיר שוב שעל מנת לקבל את אישור העבודה הפתוח בתכנית יש להראות כוונה לחזור לישראל בסיום הקונפליקט. זה לא אומר שתידרשו לחזור או שלא תוכלו למצוא דרך חוקית אחרת להישאר. תנאי זה יכול להיות מבלבל אבל חשוב להבין שזו תכנית מיוחדת וזמנית ושתכניות ההגירה לקנדה הן מאד דינמיות. המשרד שלנו יכול לעזור לכם לתכנן את המהלך הזה בצורה אסטרטגית ככה תגדילו את הסיכויים שלכם לא רק לקבל את אישור העבודה אלא גם להגר לקנדה בצורה חוקית. 

טיפים פרקטיים

  • אם אתם מעוניינים לנסות להגיש את הויזה ההמלצה שלנו היא לקנות כרטיסי טיסה לקנדה לתקופה של מספר שבועות בודדים בלבד. אל תעשו עדיין צעדים דרסטיים כמו מכירת דירה או רכב. נסו לצאת לחופש מהעבודה או לחל״ת במידת האפשר במקום להתפטר. 
  • אל תשלחו איתכם ארגזים או מכולה כי זה יראה לקצין ההגירה על כוונתכם להישאר בקנדה ובכך זה  יחרוג מתנאי התכנית.  
  • אתם צריכים להישאר בקנדה עד קבלת אישור העבודה. לא ברור עדיין כמה זמן זה ייקח, אבל תכינו את עצמכם לתקופה של עד שלושה חודשים. אנחנו משערות שזה יקח פחות מזה, אבל לא ניתן לדעת כרגע. לאחר קבלת אישור העבודה אתם יכולים לצאת מקנדה. 
  • עם קבלת ויזת העבודה תוכלו לעבוד אצל כל מעסיק (קיימות גם ויזות עבודה סגורות המאפשרות לעבוד רק אצל מעסיק מסוים). 
  • בשום פנים ואופן אל תגישו או תבקשו ויזת  פליט, גם אם קצין ההגירה בגבול מציע לכם את זה.  . מאחר ולמדינת ישראל יש צבא והמדינה לא רודפת או מסכנת את תושביה באופן פעיל, ישראלים אינם זכאים לויזת פליט. בקשת ויזת פליט או אפילו הצהרה על כוונה כזו עלולה למנוע מכם לקבל כל אשרה בקנדה, אפילו ETA שהיא אשרת תיירים. 

שאלות נפוצות 

אם כבר התחלתי תהליך הגירה אחר, האם עדיין ניתן להגיע ולהגיש בקשה בתכנית זו? 

מבחינה טכנית וחוקית זה אפשרי, אבל בשלב זה היינו ממליצות להמתין מעט ולראות איך מתנהלת התכנית. חשוב גם לבדוק את מדיניות הביטולים של מוסד הלימודים. הגשת הבקשה החדשה אינה מבטלת את האשרה הקיימת שלכם, אז תוכלו להגיש ולראות מה קורה. 

אני סטודנט/ית בקנדה כרגע. האם ניתן להגיש בקשה בתכנית זו, והאם כדאי לעשות זאת? 

מבחינה טכנית וחוקית זה אפשרי, אבל בשלב זה היינו ממליצות להמתין מעט ולראות איך מתנהלת התכנית. חשוב גם לבדוק את מדיניות הביטולים של מוסד הלימודים. הגשת הבקשה החדשה אינה מבטלת את האשרה הקיימת שלכם, אז תוכלו להגיש ולראות מה קורה. 

האם רק בן זוג אחד יכול להגיע, להמתין עד קבלת האשרה, ואז שאר המשפחה תצטרף? 

בהחלט. אם סידור כזה מתאים לכם, זה יכול לעזור לכם לנהל סיכונים. לא תצטרכו ״לסגור״ את החיים בישראל, בן זוג אחד יגיע לקנדה וימתין לויזה ועם קבלתה תוכלו לעשות את תוכניות המעבר עם יותר וודאות ונחת. 

האם ילדים יכולים להירשם לבתי ספר וגנים בזמן ההמתנה לויזת העבודה? 

הילדים לא יוכלו להירשם לבית ספר ציבורי אבל הקהילות היהודיות מאד תומכות ויכולות לעזור במציאת סידור לימודים זמני בבית ספר יהודיים. עד גן חובה (גיל ארבע) הגנים הם פרטיים ואליהם ניתן להירשם כתיירים. באיזור טורונטו קיימים גנים רבים שמנוהלים על ידי יהודים וישראלים שנותנים מענה מיוחד למצב (למשל מחיר מסובסד). לאחר קבלת ויזת העבודה הילדים יקבלו ויזת Record ויוכלו להירשם לבתי ספר ציבוריים (שהם בחינם). 

האם בזמן ההמתנה לויזת עבודה נהייה זכאים לביטוח רפואי ממשלתי? 

לא. בזמן ההמתנה תצטרכו לרכוש ביטוח בריאות פרטי. בקהילה באיזור טורונטו ישנם סוכני ביטוח בריאות ישראלים מומלצים שיתאימו עבורכם פוליסת ביטוח בריאות לתיירים. גם בהקשר הזה יש עזרה מהקהילות היהודית במצבים מיוחדים. 

לאן בקנדה כדאי להגיע? 

רבים מהישראלים מגיעים לאיזור טורונטו, בה יש קהילה ישראלית ויהודית גדולה. עם זאת, מאחר וטורונטו היא יעד הגירה מרכזי, ייתכן מאד שבדיקת קצין ההגירה תהייה יותר קפדנית וקשוחה ממקומות אחרים כמו מונטריאול, Nova Scotia, ועוד. כמו כן, החיים בטורונטו הם יקרים יותר. נקודה חשובה נוספת היא שלכל פרובינציה יש מסלולי הגירה משלה שיכולים להקל עליכם להישאר בקנדה אחרי קבלת אשרת העבודה. לכן חשוב להתייעץ לגבי כל מקרה לגופו ולתכנן את המהלך בצורה אסטרטגית. 

כמה כסף צריך לתהליך? 

המסמך הממשלתי לא ציין סכום ספציפי לכן נתבסס על הסכום המוכר ממסלול ויזת הסטודנט. המגיש (או מגישה) הראשיים צריך להראות 20 אלף דולר קנדי נזיל בחשבון הבנק, בנוסף ל – 5000 דולר עבור כל בן משפחה נוסף שמגיע ביחד עם המגיש (או מגישה) הראשיים. קרן השתלמות נזילה גם מספיקה, כל עוד ניתן להראות בבירור שהיא נזילה. 

האם ניתן להגיש את הבקשה אם ויזת התייר שלי עומדת להיגמר? 

כן. כל עוד ויזת התייר בתוקף (אפילו בתוקף של יום אחד) ניתן להגיש את הבקשה לאשרת העבודה ואז אתם בסטטוס המתנה ויכולים להישאר בקנדה באופן חוקי. 

 

לסיכום

נכון לסוף דצמבר אלו הפרטים הידועים למשרדנו, ואנחנו נמשיך לעדכן על כל מידע חדש שנלמד ועל התוצאות של בקשות שאנו עומדות להגיש בקרוב. משרד UCI מציע את השירות במחיר נח ויתמוך בכם לאורך כל הדרך בישראל ובקנדה. למידע נוסף והנעת התהליך, צרו אתנו קשר במייל info@uci.co.il או בטלפון 08-6640006

יכול לעניין אותך גם

בהשוואה למדינות רבות, העלויות של לימודים בקנדה הם סבירות מאוד. סביר להניח שתצטרכו בין 20,000 ל-30,000 דולר קנדי בשנה כדי לכסות את שכר הלימוד. טווח זה הוא ממוצע בלבד וישתנה בהתאם למוסד ולתוכנית שאליהם אתה רשום.
 

להלן רשימת התחומים המציעים את הקורסים הטובים ביותר ללימוד בקנדה:

- עסקים ופיננסים.

- מדעי המחשב וטכנולוגיית מידע.

- הַנדָסָה.

- בריאות ורפואה.

- מדיה ועיתונאות.

הדרישות הנפוצות לכל האוניברסיטאות והמוסדות כוללות דרכון מעודכן, שליטה באנגלית או צרפתית יחד עם הוכחה לעמידה במבחני שפה שנקבעו עם ציונימינימום, והוכחה שאתה יכול לממן את לימודיך 

https://www.immigration.ca/study-in-canada-step-by-step-guide-for-international-students

בעוד שמנכ"ל החברה הממוצע בקנדה מרוויח בסביבות 150,000 דולר בשנה, הניסיון הנכון ועבודה בחברה מובילה יכולים להביא לך הרבה יותר מ-300,000 דולר. למעשה, על פי קנדי ביזנס, המנכ"ל בעל השכר הגבוה ביותר במדינה מרוויח יותר מ-83 מיליון דולר בשנה

 

https://www.slice.ca/highest-paying-jobs-in-canada-20-canadian-jobs-that-pay-over-300k/

Shopping Basket