• Mon - Fri 10:00-18:00
  • 1(647) 292-3600
  • stav.adivi@gmail.com

קנדה מאפשרת הגירת אקדמאים, ובעלי מקצועות טכניים בעלי השכלה על תיכונית ובעלי ניסיון בעבודה

איך מהגרים לקנדה?

קנדה מאפשרת הגירת אקדמאים, ובעלי מקצועות טכניים בעלי השכלה על תיכונית ובעלי ניסיון בעבודה, התהליך הוא תהליך ביורוקרטי צורך זמן. יש קריטריונים ברורים לגבי הזכאות להגירה. אם אין לך קרוב משפחה בקנדה פתוחים לפניך מסלולים של פרובינציות – PNP המסלול הפדרלי – FSW מסלול ניסיון קנדי – CEC והגירה עסקית.

הקישורים העיקריים הם כאן למטה, יש הרבה חומר נוסף בקישורים ובשאלות הנפוצות בפורום בסרגל הכחול למעלה. יש ללמוד את התהליך באופן יסודי. הגירה כלכלית במסלול SW – עובד מנוסה, היא שער הכניסה העיקרי לקנדה.

מסלול להגירה על בסיס מקצוע

מסלול להגירה על בסיס מקצוע הוא מסלול עובד מיומן – (Federal Skilled Worker (FSW שבו יש צורך לעמוד באחד מ 2 תנאי סף: או מקצוע הדורש השכלה על תיכונית, או קבלת הצעת עבודה תקיפה, מאושרת ובעלת אופי שאינו זמני ממעסיק קנדי.

http://www.cic.gc.ca/english/immigrate/skilled/index.asp

שאלות ותשובות:

https://www.cic.gc.ca/english/helpcentre/index-featured-can.asp

מי שמכין עצמו מראש, מחזיק בידו אישור תקף של שקילת מקצוע, וציון IELTS, ומסוגל להגיש את תיק הבקשה בהקדם מקדם מאד את סיכוייו להגר. בנוסף לעמידה באחד מתנאי הסף יש לצבור 67 נקודות לפחות במבחן ההתאמה של SW. יש צורך בהזמנה של מעסיק, או להיבחר באמצעות משיכה מהרשימה. לממשלת קנדה יש יעדי הגירה של כ 300,000 מהגרים חדשים לשנה. כמות נכבדה מתוכם נבחרים מבנק המועמדים של “אקספרס אנטרי”. הניסיון מלמד שלמי שמגיע ליותר מ 450 נקודות ונמצא במאגר המועמדים, יש סיכוי להיבחר על ידי משרדי ההגירה של הממשלה הפדרלית, ובמקצועות מסויימים על ידי משרדי ההגירה של הפרובינציות. ראו קישור להלן.

להלן הקישור להוראות התכנית החדשה:

http://www.cic.gc.ca/english/immigrate/express/express-entry.asp

מי שרוצה לגשת ראוי שיירשם לאתר לבחינת IELTS אם הוא רוצה להיות רשום כבר להגרלה הראשונה.

יש לקרוא ביסודיות את הקישור שלהלן ותתי הקישורים שלו

להלן קישור לטבלת הניקוד

http://www.cic.gc.ca/english/express-entry/grid-crs.asp

להלן קישור למחשבון ניקוד נוח לעבודה

http://immigration-calculator.com/

נכון לשנת  2021, הניקוד הנדרש הינו 470-475 נקודות.

בקישור הזה תוכלו לקרוא על התוכנית. העיקרון הוא שכל מועמד מרשימת מקצועות רחבה יוכל להגיש בקשה, ומעסיקים קנדיים ייקבלו גישה למאגר ויזמינו אנשים להגר על פי צרכי המעסיק.

מסלולים של הפרובינציות

מי שאינו זכאי להגירה פדרלית יכול לבחון הגירה דרך מסלולים של הפרובינציות:

לקוויבק, אלברטה מניטובה ו BC (שיש בהם ישראלים) יש תהליכים פרובינציאליים יותר קלים אבל יש להם דרישות ייחודיות. המסלול של אונטריו קיים אבל הדרישות בו מחייבות בדרך כלל  עבודה בפועל אצל מעסיק באונטריו, או לימודים אקדמיים מתקדמים באונטריו    התוכנית נקראת OINP   https://www.ontario.ca/page/ontario-immigrant-nominee-program-oinp

מסלול  נסיון קנדי

מסלול פופולרי נוסף הוא מסלול CEC, מי שבא ללמוד בקנדה כסטודנט, או לעבודה ברישיון עבודה זמני, יכול כעבור זמן לבקש ולקבל מעמד של תושב קבע. המסלול הזה הופך להיות פופולרי יותר ויותר, מכיוון שכמעט כל סטודנט זר יהיה זכאי בסופו של תהליך לקבל תושבות קבע באמצעותו.

תהליך ההגירה אמור להימשך כשנה למגישים חדשים במסלולים הפדרליים ושנתיים שלוש במסלולים של הפרובינציות בתמיכת קהילה יהודית או אחרת.

אפשר לבוא לעבוד בקנדה באופן כמעט מיידי אם יש מעסיק שמבקש שעובד ספציפי יגיע על רישיון עבודה זמני עוד לפני שהוא מקבל רישיון הגירה ויש מחסור בעובדים באותו מקצוע. מסלול נוסף הוא לימודים מקצועיים או אקדמיים, קנדה מקלה מאד על מי ששוהה בה כעובד או כבוגר מוסד לימוד מקומי יש מסלול ייחודי למניטובה, מניטובה פחות פופולרית לישראלים כי היא קצת רחוקה ממרכזים של ישראלים, אין טיסה ישירה לישראל, וקר שם כמו בטורונטו שבה קהילה ישראלית גדולה, אבל המסלול הפרובינציאלי לשם יותר קל, ניתן להגר בסיוע של חברים תומכים או בסיוע של הקהילה היהודית. אין צורך בחסות של מעסיק ויש שם באופן כללי ביקוש טוב לעובדים ואבטלה נמוכה.

יש מסלולים דומים גם לנובה סקושיה וניובראנסוויק.

כאן מתחילים: אתר מחלקת ההגירה של ממשלת קנדה מי זכאי להגיש בקשת הגירה במסלול עובד מנוסה מבחן 67 נקודות הזכאות במסלול עובד מנוסה.

הקישור הראשון מתייחס לנסיון קנדי, והשניים הנוספים לנסיון כללי. נכון ל אוקטובר 2022, יש 2 מליון בקשות בתור, ומי שכבר נמצא בקנדה על ויזת סטודנט או עבודה מקבל עדיפות בעיבוד הבקשה.  

https://www.canada.ca/en/immigration-refugees-citizenship/services/immigrate-canada/express-entry/eligibility/canadian-experience-class.html

עובד מנוסה כללי

https://www.canada.ca/en/immigration-refugees-citizenship/services/come-canada-tool-immigration-express-entry.html

https://www.canada.ca/en/immigration-refugees-citizenship/services/immigrate-canada/express-entry/eligibility/federal-skilled-workers.html

מסלולים פרובינצייאליים להגירה לקנדה הגירה למניטובה בסיוע הקהילה או חברים תומכים

הגירה במסלול משפחה (ספונסרשיפ)

מי שיש לו קרוב משפחה מדרגה ראשונה (הורים או ילדים קטינים או בני זוג) יכול להגר במסלול משפחה.
 

מסלול ניסיון קנדי למי שלומד או עובד בקנדה:

www.cic.gc.ca/english/immigrate/cec/apply-who.asp

זה אתר שמדרג את האוניברסיטאות בקנדה.

https://www.webometrics.infosura  

 

סתו אדיבי

סתו אדיבי הוא מתווך נדל"ן במקצועו, הוא מתגורר באיזור טורונטו משנת 2006, עוסק בייעוץ עסקי ואישי, מתפרנס מתיווך נדל"ן למגורים ועסקים, ומתמחה ברילוקיישן והגירה של משפחות לקנדה. סתו עזר ועוזר להרבה מאוד משפחות, ולמרות שהוא לא יועץ הגירה (פרט חשוב!) הוא משקיע המון זמן ומאמצים לעזור לישראלים שרק מתחילים את התהליך או רק נוחתים פה. לכן השם "נחיתה רכה". ניתן ליצור עימו קשר באמצעות המייל stav.adivi@gmail.com הערות ושאלות בעלות עניין לציבור, יש להפנות לקבוצת נחיתה רכה בפייסבוק

Shopping Basket