• Mon - Fri 10:00-18:00
  • 1(647) 292-3600
  • stav.adivi@gmail.com

הזמנות להגשת מועמדות הונפקו עבור בוגר תואר שני, הצעת עבודה למעסיק: עובדים זרים וזרמים בינלאומיים של סטודנטים

איך להגר לשתי מדינות נחשקות – קנדה וניו זילנד

ניו זילנד מחפשת אנשים מעניינים, קנדה רוצה מיליון: איך להגר לשתי מדינות נחשקות

מאמר שנכתב על ידי דפנה מאור בעיתון הארץ 03/06/2019

ניו זילנד וקנדה מעוניינות במהגרים איכותיים ויצירתיים – האחת מציעה תוכנית חריגה שמתנהלת באתר קמפינג והשנייה הולכת על מספרים גדולים.  שתיים מהמדינות בעלות איכות החיים הגבוהה ביותר בעולם, האוויר הנקי, המדיניות הליברלית וצפיפות האוכלוסין הנמוכה בקרב מדינות מפותחות ומתועשות, רוצות אתכם. ליתר דיוק, הן מציעות לפחות לתקופה מסוימת קבלת פנים חמה למהגרים – אם יש להם את מה שהן מבקשות.

ניו זילנד, מדינת איים בקצה העולם – בצד הדרום מזרחי של האוקיינוס השקט – הקימה לפני שנתיים

תוכנית הגירה חדשה בשם ,Global Impact Visa שהדרישה העיקרית בה – היא שתהיו אנשים  מעניינים עם כוונות טובות ורעיונות טובים, וקשרים בהתאם.

ניו זילנד משתרעת על פני שטח של 268 אלף קמ”ר המתחלק בין שלושה איים ראשיים. אוכלוסייתה מונה 4.8 מיליון תושבים. במדד הפיתוח האנושי היא מדורגת 16 בעולם מתוך 189 מדינות.

 

איך עובדת התוכנית הניו זילנדית?

התוכנית מתנהלת בשיתוף קרן אדמונד הילרי )המטפס המערבי הראשון לפסגת האוורסט, שהיה ניו זילנדי,( ונועדה לטפח את הפוטנציאל היצירתי של בני אדם בניו זילנד. בקצרה: המדינה רוצה לעודד יזמים, משקיעי ומחוללי שינוי לפתח אותה. 

התוכנית נוצרה בכלל על ידי מהגרים – אתיופי בשם יוסף איילה ושני אמריקאים, בריאן ומתיו מונהן.

המועמדים אמורים להגיע למתחם קמפינג סמוך לעיר הבירה ולינגטון באי הצפוני של ניו זילנד, שם הם עוברים ראיון בוועדה המונה ארבעה אנשים. השנה ובשנה הבאה יתקבלו לתוכנית 100-70 מועמדים. ב- 2020 תבחן הממשלה אם להאריך את התוכנית.

המועמדים שמתקבלים זכאים לאשרת שהייה ל- 30חודשים, שלאחריה הם יכולים להגיש מועמדות לתושבות קבועה. בני זוג וילדים אינם נכללים באשרה, אך הם יכולים להגיש בקשה על סמך קרבת משפחה.

ניו זילנד היא מדינה שרוב כלכלתה נשענת על חקלאות ותיירות. הקריצה למהגרים יזמים ובעלי כישרון כלכלי נועדה לגוון את כלכלתה, אולם תוכנית גלובל אימפקט מתמקדת לא בכישורים ספציפיים או הצלחה עסקית, אלא בנכונות לעבוד על פרויקטים חריגים, שמנהלי התוכנית רואים כמשני עולם.

הנבחרים מבלים את ראשית זמנם בכפר האוהלים, שם הם משתתפים בפעילויות קבוצתיות. בין  הרעיונות שעלו בכפר: ספירת דולפינים ושמירה מפני דייגים לא חוקיים על ידי רחפנים; יישום טכנולוגיית בלוקצ’יין בתעשיית הטקסטיל כדי למנוע ניצול עובדים בשרשרת האספקה; וחברת ייעוץ המתמחה במיינדפולנס.

 

קנדה הולכת על מספרים גדולים – ומסננת

קנדה, שמונה פחות מ- 37מיליון תושבים החיים בשטח של כ- 10מיליון קמ”ר – גדול משטחה של ארה”ב, מבקשת להכניס לשטחה מיליון מהגרים עד סוף ” .2021במידה רבה, הודות לאזרחים חדשים שקיבלנו בברכה במהלך ההיסטוריה שלנו, קנדה התפתחה לכדי מדינה חזקה ותוססת שכולנו נהנים ממנה,” אמר שר ההגירה, הפליטים והאזרחות, אחמד חוסין, בדו”ח שנתי על הגירה שהוגש בתחילת השנה לפרלמנט הקנדי. במדד הפיתוח האנושי  היא מדורגת 12 בעולם מתוך 189 מדינות.

הדו”ח מבליט את הצלחתם של המהגרים: % 20 מתושבי קנדה הם מהגרים , לעומת פחות מ-% 14 בארה”ב. מאז 1990 הגיעו לקנדה 6 מיליון מהגרים. חוסין ציין כי קנדה אינה מפלה על בסיס גזע, לאום, מוצא אתני, צבע, דת או מגדר, וכי המדינה היא מובילה עולמית בניהול הגירה. מה שקנדה כן עושה בהצלחה הוא לבחור את המהגרים שתורמים לה ביותר.

לקנדה שיטה שנקראת CRS לניקוד מגישי בקשות הגירה, המבוססת על קריטריונים של גיל, קשרים משפחתיים, השכלה, שפה, ניסיון עבודה וקשרים קיימים לקנדה לימודים, משפחה, עבודה. הניקוד המקסימלי הוא 1,200

קנדה עורכת גם הגרלות להליכים מזורזים לקבלת אשרות. בשל ביקוש גבוה, הדירוג המינימלי עלה. מתחילת השנה מרמה של ל-470.

סתו אדיבי

סתו אדיבי הוא מתווך נדל"ן במקצועו, הוא מתגורר באיזור טורונטו משנת 2006, עוסק בייעוץ עסקי ואישי, מתפרנס מתיווך נדל"ן למגורים ועסקים, ומתמחה ברילוקיישן והגירה של משפחות לקנדה. סתו עזר ועוזר להרבה מאוד משפחות, ולמרות שהוא לא יועץ הגירה (פרט חשוב!) הוא משקיע המון זמן ומאמצים לעזור לישראלים שרק מתחילים את התהליך או רק נוחתים פה. לכן השם "נחיתה רכה". ניתן ליצור עימו קשר באמצעות המייל stav.adivi@gmail.com הערות ושאלות בעלות עניין לציבור, יש להפנות לקבוצת נחיתה רכה בפייסבוק

Shopping Basket