• Mon - Fri 10:00-18:00
  • 1(647) 292-3600
  • stav.adivi@gmail.com

 “נקודת זינוק” – גיוס משאבים לעסקים קטנים ויוזמות עסקיות

 “נקודת זינוק” – גיוס משאבים לעסקים קטנים ויוזמות עסקיות.

נושא הייזמות העסקית כפתרון אפשרי לתעסוקה של מהגרים. מהגרים הנקלטים בארץ חדשה נאלצים להתחיל מחדש את החיים בהרבה מאד מובנים.

ישנם מקרים שבהם לא ניתן לחדש את הקריירה הקודמת מישראל במקום שבו נקטעה ולהמשיך הלאה. לעיתים העיסוק שבו יש למהגר ניסיון רב הוא תלוי שפה, או תלוי תרבות, או שפשוט אין התכנות מסיבות של רישוי, או יכולת להתאקלם, ולהעתיק את העיסוק מישראל לחיים בקנדה .

מחקרים העוסקים בהגירה מצביעים על העובדה שדרושה תקופה ארוכה של הסתגלות חברתית, תרבותית וכלכלית עד אשר מתקיימת קורלאציה בין המעמד הסוציואקונמי בארץ המוצא לארץ הקולטת, ומסתבר, שבמקרים רבים נדרשת הסבה מקצועית, או פנייה לקריירה שנייה.

לא תמיד ניתן למצוא בקלות עבודה כשכיר, בשכר גבוה בתחום חדש, זה מורכב ולכל מהגר יש הסטוריה תעסוקתית, השכלה וידע יחודיים לו שאינם מאפשרים השתלבות קלה בעולם העבודה הקנדי כשכיר. בחלק מהמקרים על המהגר לשקול את האפשרות של פתיחת עסק עצמאי אם יש לו את הכישורים המתאימים.

במימד החוקי, פתיחת עסק עצמאי בקנדה היא לא עניין מסובך. רישום עסק שאינו חברה, נעשה בחינם בטלפון. כמה שיחות טלפון קצרות ואדיבות , ויש לך מספר עסק, מספר GST שהוא מעין מע”מ פדרלי , ואם אתה מתכוון לעסוק במכירה קימעונאית של סחורות גם מס מכירה פרובינצייאלי – PST .

כמו בישראל אם מדובר בעסק שעלול להיות חשוף לתביעות, כדאי לשקול התאגדות כחברה בע”מ וזאת אחרי התייעצות עם רואה חשבון ו עורך די. גם הקמת חברה בע”מ היא מהלך פשוט שעולה כמה מאות דולרים ואורך פחות משבוע.

הבעיה העיקרית כמובן היא בחירת סוג העיסוק המתאים שבו יש לכם ייתרון יחסי, ושבו תוכלו לתת ערך ללקוחות ולגבות תמורה מתאימה. עליכם לקחת בחשבון שהחברה הקנדית היא מאד שמרנית , ורעיונות להקמת עסק בתחום חדש שעוד לא היה כמוהו כאן, צריכים להיבחן בקפדנות על סיכוייהם וסיכוניהם כיוון שאימוץ חידושים הוא לא הצד החזק של קנדה.

קיימות שתי דרכים עיקריות שבניהן תוכלו לבחור:

הקמת עסק חדש מהיסוד, או קניית עסק קיים שבעליו החליט למוכרו מסיבות שונות.

1. הקמת עסק חדש עלולה להיות מסוכנת במקרה של כישלון, או לחייב תקופה ארוכה של השקעות עד שהעסק מגיע לאיזון פיננסי ולרווחיות, אולם עסק כזה יהיה בנוי בדיוק לפי הרצונות שלכם וכמובן יכול להציע רווחיות גבוהה במיוחד אם הרעיון העסקי שלכם הוא מקורי ומוצלח במיוחד והתוכנית העסקית הוכנה ביסודיות, התבססה על חשיבה רעננה, ובוצעה בקפדנות.

2. בקנייה של עסק ותיק שיש לו בסיס לקוחות קיים יש פחות סיכון מכיוון שההמשכיות מבטיחה תזרים מזומנים ואם העסק מנוהל נכון לא צפויות הפתעות. כמובן שיש לשלם כסף רב על קנייה של עסק מצליח.

הקמה של עסק חדש במיוחד בארץ חדשה היא עניין לא פשוט המצריך לפעמים עזרה ועידוד.

על הייזם לגבש לעצמו אסטרטגייה מתאימה לבחון את ההתכנות שלה, להכין תכנית עסקית ראויה, ואם אין לו הון עצמי מספיק, לגייס לעיתים משאבים ממקורות חיצוניים.

לקהילה הישראלית בטורונטו יש אפשרות לעזור במעט למי שמתלבטים בשאלת ההקמה של עסק חדש.

הפורום העסקי הישראלי, שהוא גוף של מתנדבים הקשור ללשכת המסחר קנדה ישראל , ולפורום הישראלי, מקיים פעילויות ומסגרות לסיוע הדדי בתחומים עסקיים שונים כמו נדל”ן, טכנולוגיה, פיתוח עסקי, נשים בעסקים, יזמות ועסקים קטנים ועוד.

בכל אחד מהתחומים האלה ישנה קבוצה של ישראלים הנפגשת מדי פעם ודנה בעניינים הקשורים לתחום הפעילות של הקבוצה ומסייעת לייזמים להיפגש, להחליף דיעות, ליצור שיתופי פעולה, מפגש עם משקיעים לייעץ ולהתייעץ. אני עוסק במסגרת הפורום בריכוז הקבוצה העוסקת ביזמות עסקית ועסקים קטנים. מי שמתעניין בהקמת עסק ומעוניין לקבל תמיכה, להשקיע בעסק או שותפות, או להתנדב מוזמן להצטרף לפעילות ואף לקבל עזרה ייעוץ והפנייה לגורמי סיוע קנדיים, ממתנדבים בעלי ניסיון רב, מוזמן לשלוח אלי אי מייל ולהיכנס לרשימת התפוצה.

הפורום העסקי גם מקיים אירועים בתחומי תוכן שונים שבהם ניתן לקבל רעיונות מצויינים לשיפור ביצועי העסק, בתחומי החשבונאות, המימון, השיווק ועוד.

קישור לגורמי סיוע ליזמות עסקית ועסקים קטנים בקנדה:

1. המרכז לעסקים קטנים טורונטו:

 https://web.toronto.ca/business-economy/business-start-ups/small-business-centres/

2.המרכז לעסקים קטנים במועצה איזורית יורק – האיזור הצפוני של מטרופולין טורונטו.

3. המרכז לייזמות ועסקים קטנים עיריית Vaughan

https://www.vaughan.ca/business/vaughan_business_enterprise_centre/Pages/default.aspx

4.המרכז לייזמות ועסקים קטנים עיריית Richmond Hill

https://www.richmondhill.ca/en/invest-and-do-business/Small-Business-Enterprise-Centre-SBEC.aspx

המרכז ליזמות עסקית עיריית Markham

אתרי הדרכה:

תוכנית עסקית: https://canadabusiness.ca/business-planning/F-S-N-A

חומר הדרכה כללית ליזמים בנושאים שונים: http://www.brampton.ca/en/Business/Pages/top-links.aspx

 

סתו אדיבי

סתו אדיבי הוא מתווך נדל"ן במקצועו, הוא מתגורר באיזור טורונטו משנת 2006, עוסק בייעוץ עסקי ואישי, מתפרנס מתיווך נדל"ן למגורים ועסקים, ומתמחה ברילוקיישן והגירה של משפחות לקנדה. סתו עזר ועוזר להרבה מאוד משפחות, ולמרות שהוא לא יועץ הגירה (פרט חשוב!) הוא משקיע המון זמן ומאמצים לעזור לישראלים שרק מתחילים את התהליך או רק נוחתים פה. לכן השם "נחיתה רכה". ניתן ליצור עימו קשר באמצעות המייל stav.adivi@gmail.com הערות ושאלות בעלות עניין לציבור, יש להפנות לקבוצת נחיתה רכה בפייסבוק

Shopping Basket