• Mon - Fri 10:00-18:00
  • 1(647) 292-3600
  • stav.adivi@gmail.com

איזור טורונטו יחד עם פרברים והערים שבסביבה, הוא האזור האורבני הגדול ביותר בקנדה.

GTA – Greater Toronto Area

מטרופולין טורונטו, העיר עצמה, יחד עם פרבריה והערים שסביבה, הוא האזור האורבני הגדול ביותר בקנדה. נכון לתחילת שנת 2021 חיים בקנדה 38 מיליון בני אדם, מתוכם כ-15 מיליון בפרובינציית אונטריו, שמרכזה הכלכלי והתרבותי הוא העיר טורונטו. טורונטו ופרבריה הם פסיפס אתני, תרבותי וקולינרי מדהים של  קבוצות אוכלוסייה רבות ומגוונות החיות זו לצד זו בהרמוניה ושלווה, בסבלנות וסובלנות שמאפיינים את החיים בקנדה. שעות פנאי, רווחה כלכלית, שילוב מיוחד של כלכלה קפיטליסטית מחד ושירותים סוציאליים ציבוריים כחינוך ובריאות חינם מאידך, יוצרים חיים נטולי לחץ בהשוואה למדינות רבות בעולם.

באזור המטרופוליני של טורונטו, הכולל את פרבריה ואת הערים הסמוכות, חיים כ-6.5 מיליון אנשים. על מנת להכיר את האזורים השונים יש לשים לב לגבולות העיר עצמה ולשני מעגלים של רצף אורבני מלא מסביב לטורונטו.

גבולות העיר

גבולותיה המוניציפליים של העיר טורונטו נעים בין רחוב סטילס בצפון, rouge river ופיקרינג ממזרח, מיססוגה ו- highway 427 ממערב ודרום-מערב. את העיר עצמה ניתן לחלק לכמה אזורים:

דאון טאון – מהאגם ועד רחוב בלור.

מיד טאון – מרחוב בלור ועד שדרות סיינט קלייר.

אפ טאון – משדרות סיינט קלייר ועד שדרות אגלינטון.

נורת’ יורק – משדרות אגלינטון וצפונה עד רחוב סטילס.

המעגל הראשון של רצף אורבני סביב טורונטו הוא הפרברים הצמודים לעיר. ממזרח ניתן למצוא את סקרבורו, פיקרינג, אג’אקס וויטבי. בצפון הקרוב נמצאות ריצ’מונד היל ווהאן. בצפון המרוחק יותר נמצאות אורורה, קינג סיטי וניומרקט. ממערב ודרום מערב לטורונטו נמצאות ברמפטון,מיססוגה, אוקוויל ובורלינגטון. כל אזור זה נקרא GTA – Greater Toronto Area.

מעבר ל-GTA, במעגל השני, קיימות ערים גדולות כמו בארי בצפון והמילטון בדרום מערב. ממערב קיימות ווטרלו-קיצ’ינר ולונדון. ערים אלו נחשבות כחלק מה- Golden Horseshoeשבליבו כמובן העיר טורונטו.

איפה לגור?

על מנת להחליט היכן מעוניין לגור כדאי לקרוא, להתייעץ עם מכרים ואף לערוך טיול מקדים למקום. יש בויקיפדיה מידע טוב בנוגע לשכונות העיר:

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_neighbourhoods_in_Toronto הסיסמה כיום היא “עם הפנים לצפון”.

למי שמעוניים בחיי פרברים שקטים, בבתים משותפים איכותיים או בתים פרטיים עם דשא, כדאי להסתכל על אזור יורק (York Region) המכיל בקרבה יחסית לטורונטו את ריצ’מונד היל, ווהאן ומארקהם ומעט מרוחק יותר גם את אורורה, קינג סיטי וניומרקט. למי שמעדיף לחיות בלי מכונית או לחפש קירבה ולהתמקד בעיר הגדולה, בתרבות וחיי הלילה, כדאי להסתכל על מקומות שקרובים לקווי הסאבוואי, מה שאומר מדרום לפינץ’ או שפארד. רחוב יאנג הוא הציר התחבורתי המקומי העיקרי ולאורכו גם נע חלק גדול מקו 1 של הסאבוואי.

האזור המעניין מבחינה ישראלית ויהודית נתחם מדרום על ידי רחוב סיינט קלייר, מצפון על ידי  King Road, ממערב בדאפרין ו-highway 400 וממזרח בבייביו-לסלי ו-highway 404.

עמוד השדרה של האזור היהודי הוא רחוב באת’רסט, מרבית החיים היהודיים מתנהלים לאורכו ובסביבתו, עד לדאפרין במערב ויאנג במזרח. על שדרות שפארד ממוקם המתנ”ס היהודי, ה-JCC, שאיבד קצת מחשיבותו כאשר נפתח סניף נוסף וצפוני יותר באזור ראת’רפורד ובאת’רסט, על גבול ריצ’מונד היל.

הריכוז הגדול ביותר של ישראלים הוא באזור ת’ורנהיל, ת’ורנהיל וודס, דאפרין היל וריצ’מונד היל, אלו פרברים שנמצאים צפונית לרחוב סטילס. ת’ורנהיל מחולקת בין שתי ערים, מארקהם ווהאן, ולאט לאט היא גם מתפשטת לכיוון ריצ’מונד היל. בגבול שבין ווהאן וריצ’מונד היל, על רחוב באת’רסט וקצת מדרום לרחוב מייג’ור מקנזי, נמצא המרכז הקהילתי היהודי הגדול ביותר בצפון אמריקה. בשל קרבתו לשכונת ת’ורנהיל וודס המאוכלסת באלפי ישראלים, הוא מכיל את מרכז שוורץ-רייזמן שמטפל באספקת תוכן תרבותי ישראלי בהיקף נרחב, כולל ספרייה עם ספרים בעברית, חוגים, אירועי תרבות, ריקודי עם וכד’.

חיי תרבות

לאורך כל השנה במהלך סופי שבוע (ובקיץ גם באמצע השבוע) מתקיימים בעיר פסטיבלים מסוגים שונים. מדובר בפסטיבלים אתניים רבים, הכוללים מוזיקה, הופעות, ריקודים ואוכל, כל פעם מאזור אחר בעולם. סוגרים רחוב שלם לתנועה ויוצרים ממנו מדרחוב עם במות ודוכני מזון רבים. גם בפארקים ברחבי האזור ניתן למצוא מני פסטיבלים, כמו פסטיבל הצלעות (עגל ולבן), פסטיבל עפיפונים, קישוטים סיניים, ג’אז, אוכל בולגרי, יווני, פולני, אוקראיני, פורטוגלי ועוד 100 סיבות למסיבות רחוב. מבחינת מזג האוויר, אזור טורונטו מאופיין ב-4 עונות מלאות. הסתיו והאביב הם ארוכים ונפלאים, ממש עונות מעבר אמיתיות.

הקיץ נעים ברובו ויכול להיות מעיק בדרך כלל לשבועיים-שלושה בשיאו, וגם אז בלילות נעים מאוד. החורף ארוך ובחלקו גם קר מאוד, מאמצע נובמבר ועד אמצע אפריל. בערך 5 חודשים של קור, לפעמים רוחות מקפיאות ומדי פעם שלג, אך הקנדים מאורגנים ויודעים להתמודד עם המכה. כל מקום מחומם, כך שמתחת למעיל עבה (בצירוף של כובע וצעיף) ניתן ללבוש רק חולצה דקה. מהאוטו המחומם עוברים לסופר המחומם, או לחלופין למשרד או לבית, כל מקום יהיה מחומם ונעים. בנוסף יש בונוס של החלקה על קרח חינם באגמים קפואים, וסקי באתרי סקי לא יקרים במרחק שעת נסיעה. 

 

סתו אדיבי

סתו אדיבי הוא מתווך נדל"ן במקצועו, הוא מתגורר באיזור טורונטו משנת 2006, עוסק בייעוץ עסקי ואישי, מתפרנס מתיווך נדל"ן למגורים ועסקים, ומתמחה ברילוקיישן והגירה של משפחות לקנדה. סתו עזר ועוזר להרבה מאוד משפחות, ולמרות שהוא לא יועץ הגירה (פרט חשוב!) הוא משקיע המון זמן ומאמצים לעזור לישראלים שרק מתחילים את התהליך או רק נוחתים פה. לכן השם "נחיתה רכה". ניתן ליצור עימו קשר באמצעות המייל stav.adivi@gmail.com הערות ושאלות בעלות עניין לציבור, יש להפנות לקבוצת נחיתה רכה בפייסבוק

Shopping Basket