ביטוחי בריאות בקנדה

מושגים בסיסיים ופתרונות למגיעים החדשים

ביטוח פרטי - למי הוא מתאים

ניתן לחלק את הצורך בביטוח לשני חלקים :
החלק הראשון הינו כיסוי רפואי פרטי לתיירים, מהגרים חדשים, סטודנטים, עובדים ,ביטוח סופר ויזה להורים וכל אחד ללא ביטוח רפואי ממשלתי בקנדה.

ביטוח זה מתאים למי שבדרך לקנדה או כבר נמצא בקנדה ואין ברשותו ביטוח רפואי ממשלתי. הביטוח הרפואי הפרטי מתאים לכל אחד ללא הגבלת גיל או תקופת ביטוח.

הביטוח הקנדי הפרטי יכסה כל בעיה רפואית הנובעת ממחלה חדשה או כרונית יציבה או חלילה תאונה כולל כיסוי לתרופות חדשות, בדיקות הדמיה, שיניים, אשפוז, ניתוחים, הטסה רפואית , קורונה - הכל בהתאם להמלצת הרופא המטפל.

עלות הביטוח מ-2$ ליום

עלות  הביטוח החל מ -2 $ ליום ליחיד וכ-5 $ ליום למשפחה (ילדים חינם בפוליסה המשפחתית ).

המחירים בדולר קנדי ללא השתתפות עצמית.  הביטוחים כוללים כיסוי ל Covid-19 ויש גם ביטוח ביטול טיסה לקורונה ( רק במידה וחיוביים ) ויש ביטוח כיסוי ל Interruption שמפצה כספית במידה ולא יכולים לחזור לקנדה כי חיוביים.

 

 

כשרוכשים ביטוח רפואי עולה נושא היציבות הרפואית

הגדרת היציבות משתנה מחברה לחברה. שיחה עם סוכן ביטוח ומענה למספר שאלות הוא ידע להתאים את חברת הביטוח הנכונה למבוטח .

בירור פרטים מהותיים ומעבר על שאלון הרפואי הסטנדרטי הוא חשוב ביותר למניעת עוגמת נפש.

 

כמו בכל מקום, אסור להתפשר על חברת הביטוח בקנדה.

 

בהשוואה לישראל עלות הביטוח בקנדה זולה בהרבה, יש פחות בירוקרטיה ולקוחות שעושים את הביטוח הפרטי מאד מרוצים הן במחירי הביטוח והן מהשירות של חברות הביטוח הקנדיות.

 

חייבים לציין כי בקנדה לא מתפשרים על בדיקת תנאיי הפוליסה ועל בחירה נכונה של חברת הביטוח.

"בקנדה אין רפואה פרטית"

החלק השני הינו ביטוח נוסף למי שיש ברשותו ביטוח ממשלתי פרובינציאלי ורוצה לבטח את משפחתו בביטוחים נוספים.

 

בקנדה אין רפואה פרטית, לכן הביטוחים המשלימים נותנים מענה לרפואה קוסמטית, הוצאות על טיפולי שיניים, אופטיקה, פיזיותרפיה , מסג’ים , אקופנצר , פסיכולוג , כיסוי לתרופות  וכו.

 

הביטוח יכול להירכש באופן פרטי למשפחות או מי שברשותו עסק קטן או גדול יכול לרכוש את הביטוח דרך העסק ואז 100% מההוצאה מוכרת לניכוי במס.

 

זו דרך נהדרת לבעלי עסקים לתת לעובדים הרגשה של משפחתיות וגם להנות מהוצאה מוכרת בייצור ההכנסה.

ביטוח חיים

ביטוחים נוספים וחשובים הם :

ביטוח חיים - בקנדה ניתן לרכוש ביטוח חיים לתקופה קצובה 10 , 20 ,30 שנים עד גיל 65 או ביטוח חיים קבוע לכל החיים. בקרות אירוע ביטוחי ביטוח חיים הינו פטור ממס .

מחיר הביטוח בקנדה נקבע וננעל ולא משתנה לכל תקופת הביטוח. מחירי הביטוח לתקופה קצובה לא יקרים ומקנים שקט נפשי למי שיש לו משכנתא, ילדים קטנים וביטחון כלכלי חשוב לו או גם זוגות שמבינים את היתרון הכלכלי ברכישת ביטוח חיים בגיל צעיר .

דוגמא :
אישה בת 30 לא מעשנת - עלות ביטוח חיים של כ $500,000
▫️ ל 10 שנים הביטוח עולה $18.45 קנדי לחודש
▫️ ל 20 שנים הביטוח עולה 22.95$ לחודש
▫️ ל 30 שנים הביטוח עולה $34.65 לחודש
המחיר הינו קבוע וללא שינוי וכך במעט כסף קונים הרבה בטחון כלכלי במחיר קבוע לכל התקופה ומתאים לכל כיס.

ביטוח מחלות קשות

ביטוח נוסף נקרא ביטוח מחלות קשות . בביטוח זה יש אפשרות לקבל החזר כספי מלא במידה והמבוטח לא חלה. היתרון האדיר בביטוח זה שזהו מצב של   win win.

 

במידה והמבוטח לא הפעיל את הביטוח, כל כספי הפרמיה יוחזרו לידיו ואם חלילה הלך לעולמו הכספים יוחזרו למשפחתו פטורים ממס.

   

הביטוח מכסה רשימה של כ-30 מחלות שונות שאם יקרו המבוטח יקבל סכום כספי גבוהה פטור ממס ואם לא חלה כאמור כל כספי הפרמיה יוחזרו אליו.

אובדן כושר עבודה

ביטוח נוסף וחשוב הוא ביטוח אובדן כושר עבודה.

 

חשוב להתאים את הביטוח לעיסוק בצורה מדויקת עם ריידר שנקרא own occupation כדי שחברת הביטוח לא תשלח את המבוטח לעבוד במקצוע שלא מתאים את השכלתו וכישוריו.

 

לדוגמא: רופא שעושה ביטוח אובדן כושר עבודה. אם יתאים את הביטוח לעיסוקו כרופא  וחלילה לא יכול לעבוד במקצועו הוא יקבל קצבה ולא יחוייב לעבוד בעבודה אחרת גם אם מסוגל לכך משום שהבטיח את עיסוקו.

 

בנוסף ניתן להוסיף ריידר של החזר כספי של 50% מהפרמיה המשולמת וכך כל 8 שנים במידה ולא הייתה תביעה  המבוטח יקבל שיק וכך להנות מבטחון וחיסכון יחד.

4 הדברות של הביטוח

▫️ ביטוח הינו אישי ותנאי הפוליסה משתנים מחברה לחברה.

▫️ סוכן ביטוח חייב לברר הרבה פרטים על המבוטח מעבר לשאלון הרפואי הסטנדרטי כך שיוכל להתאים את חברת הביטוח הנכונה ביותר ללקוח. לדוגמא, נושא היציבות הרפואית לבעיות כרוניות יציבות משתנה מחברה לחברה.

▫️ תבחרו סוכן ביטוח שיוכל להתאים לכם את הפוליסה הנכונה מתוך המבחר הרחב הקיים בשוק הקנדי. זה במפורש יכול להציל את חייכם מבחינה כלכלית.

▫️ ובנימה אישית... תבחרו בסוכן ביטוח שמחוייב לקוחות שלו בלבד ולא לאף חברת ביטוח ספציפית