• Mon - Fri 10:00-18:00
  • 1(647) 292-3600
  • stav.adivi@gmail.com

השר פרייזר דן על סבירות גבוהה לחזור להגרלות של כל התוכניות בחודש הבא

IRCC בדרך לקיים התחייבות ל-Express Entry

השר מאשר כי הגירה, פליטים ואזרחות קנדה (IRCC) בדרך לנורמליזציה של הגרלות אקספרס בתחילת יולי. IRCC התחייבה באפריל, וגם התחייבה להחזיר את תקן שירות ה-Express Entry לשישה חודשים כאשר כל ההגרלות של כל התוכנית יתחדשו.

IRCC השהתה בדצמבר 2020 את הזמנות ה-Express Entry להגיש בקשה למגורי קבע לתוכנית הפדרלית מיומנת עובדים (FSWP) ו-Federal Skilled Trades Program (FSTP) על רקע המגיפה. זה חזר על עצמו גם עבור מועמדי כיתת ניסיון קנדית (CEC) בספטמבר 2021.

התפתחויות אחרונות של Express Entry

לפני המגיפה, IRCC בדרך כלל שקלה את כל המועמדים בהגרלות האקספרס הדו-שבועיות שלה. המשמעות היא ש- IRCC תזמין את המועמדים עם הציונים הגבוהים ביותר של מערכת הדירוג המקיפה (CRS), ללא קשר לתוכנית הזכאות שלהם.

IRCC שינתה זמנית את גישתו במהלך המגיפה. ההפסקה בהגרלות FSWP ו-FSTP הייתה מוצדקת בטענה שהיה הגיוני לתעדף מועמדים להגירה מהמעמד הכלכלי בקנדה בזמן שלמדינה יש מגבלות נסיעה בינלאומיות. במשך רוב השנה שעברה, IRCC תעדפה את המועמדים ל-CEC כדי שתוכל להשיג את יעדה להנחית 401,000 תושבי קבע חדשים עד סוף 2021.

עם זאת, זה, יחד עם התפתחויות אחרות, הביאו לגידול משמעותי של מועמדים במאגר של IRCC. על מנת לקבל שליטה על מועמדים שלה וכדי לשפר את תקן שירות ה-Express Entry שלה, IRCC החליטה להשהות גם את הזמנות ה-Express Entry למועמדים ל-CEC בספטמבר 2021. בינתיים, הזמנות ל-Express Entry למועמדים של תוכנית המועמדים המחוזית (PNP) נמשכו לאורך כל המגיפה שכן IRCC ביקשה לסייע בקידום הפיתוח הכלכלי של מחוזות וטריטוריות ברחבי המדינה.

כיצד ההגרלות של כל התוכניות ישפיעו על המועמדים ל-Express Entry

החזרה להגרלות בכל התוכניות תתקבל בברכה עבור מועמדי FSWP, FSTP ו-CEC כאחד.

מאז הקמתו ב-1967 ועד לתחילת המגיפה, ה-FSWP היה המסלול העיקרי של מהגרים מהמעמד הכלכלי להגיע לקנדה. טרום מגיפה, הוא היווה כ-45 אחוזים מכלל המוזמנים למגורי קבע באמצעות כניסה אקספרס.

מחקר של World Education Services (WES), אחד מספקי ה-Educational Credential Assessment (ECA) שהוגדרו על ידי IRCC, מצביע על כך שקיים ביקוש חזק למועמדי FSWP להמשיך בתהליך ההגירה הקנדי למרות מה שהתרחש במהלך המגיפה.

 

בינתיים, חידוש ההגרלות למועמדי CEC תסייע לאלו שכבר בקנדה ויעזור להם לשמור על מעמדם החוקי במדינה. כאשר מועמד ל-Express Entry בקנדה מקבל ITA ולאחר מכן מגיש את בקשת הPR שלו, יש להם הזדמנות להגיש בקשה גם לקבלת היתר עבודה פתוחה (BOWP). ה-BOWP מאפשר להם לשמור על מעמדם החוקי בקנדה בזמן שהמגורים הקבועים שלהם בעיבוד.

מועמדי CEC לא יכלו ליהנות מה-BOWP בהיעדר ITAs להם מאז ספטמבר 2021. מתוך הכרה בכך, IRCC גם הודיעה באפריל כי היא תציע הארכת היתר עבודה פתוח לקבוצה הראשית של מועמדי CEC החל בקיץ הקרוב. קבוצה זו היא אלה שראו לאחרונה, או שבקרוב עומדים לראות את תוקף אישור העבודה לאחר סיום הלימודים (PGWP) שלהם יפוג. אין עדיין מילה זמינה לגבי מתי IRCC יתחיל לקבל בקשות פתוחות להיתרי עבודה עבור אנשים אלה.

כיצד פועלת כניסה אקספרס?

Express Entry, שהוצגה בשנת 2015, היא מערכת ניהול יישומים עבור FSWP, FSTP, CEC וחלק מה-PNP.

מועמדים מתאימים מעלים את הפרופיל שלהם באתר האינטרנט של IRCC. לאחר מכן הם זוכים לציון CRS על סמך מאפייני ההון האנושי שלהם, כגון גילם, השכלתם, כישורי השפה וניסיון העבודה שלהם. כאשר יתחדשו הגרלות של כל התוכניות, IRCC צפויה להזמין את אלו עם ציוני ה-CRS הגבוהים ביותר להגיש בקשה למגורי קבע, כפי שהיה נהוג לפני המגיפה.

במבט קדימה, IRCC מציעה שינוי גדול ב-Express Entry, שיספק למחלקה סמכות הנחיות שרים להנפיק ITAs לקבוצות מסוימות שלדעתה יהיו ממוקמות היטב לתמוך בצרכים הכלכליים המגוונים של קנדה.

 

 

סתו אדיבי

סתו אדיבי הוא מתווך נדל"ן במקצועו, הוא מתגורר באיזור טורונטו משנת 2006, עוסק בייעוץ עסקי ואישי, מתפרנס מתיווך נדל"ן למגורים ועסקים, ומתמחה ברילוקיישן והגירה של משפחות לקנדה. סתו עזר ועוזר להרבה מאוד משפחות, ולמרות שהוא לא יועץ הגירה (פרט חשוב!) הוא משקיע המון זמן ומאמצים לעזור לישראלים שרק מתחילים את התהליך או רק נוחתים פה. לכן השם "נחיתה רכה". ניתן ליצור עימו קשר באמצעות המייל stav.adivi@gmail.com הערות ושאלות בעלות עניין לציבור, יש להפנות לקבוצת נחיתה רכה בפייסבוק

יכול לעניין אותך גם

בהשוואה למדינות רבות, העלויות של לימודים בקנדה הם סבירות מאוד. סביר להניח שתצטרכו בין 20,000 ל-30,000 דולר קנדי בשנה כדי לכסות את שכר הלימוד. טווח זה הוא ממוצע בלבד וישתנה בהתאם למוסד ולתוכנית שאליהם אתה רשום.
 

להלן רשימת התחומים המציעים את הקורסים הטובים ביותר ללימוד בקנדה:

- עסקים ופיננסים.

- מדעי המחשב וטכנולוגיית מידע.

- הַנדָסָה.

- בריאות ורפואה.

- מדיה ועיתונאות.

הדרישות הנפוצות לכל האוניברסיטאות והמוסדות כוללות דרכון מעודכן, שליטה באנגלית או צרפתית יחד עם הוכחה לעמידה במבחני שפה שנקבעו עם ציונימינימום, והוכחה שאתה יכול לממן את לימודיך 

https://www.immigration.ca/study-in-canada-step-by-step-guide-for-international-students

בעוד שמנכ"ל החברה הממוצע בקנדה מרוויח בסביבות 150,000 דולר בשנה, הניסיון הנכון ועבודה בחברה מובילה יכולים להביא לך הרבה יותר מ-300,000 דולר. למעשה, על פי קנדי ביזנס, המנכ"ל בעל השכר הגבוה ביותר במדינה מרוויח יותר מ-83 מיליון דולר בשנה

 

https://www.slice.ca/highest-paying-jobs-in-canada-20-canadian-jobs-that-pay-over-300k/

Shopping Basket