• Mon - Fri 10:00-18:00
  • 1(647) 292-3600
  • stav.adivi@gmail.com

ההבנה היסודית של ההבדלים בין פתרונות הדיור השונים תאפשר למהגר הטרי לבחור את סוג המגורים המתאים ביותר לצרכיו ויכולתו התקציבית.

ההבנה היסודית של ההבדלים בין פתרונות הדיור השונים תאפשר למהגר הטרי לבחור את סוג המגורים המתאים ביותר לצרכיו ויכולתו התקציבית.

בין נושאי הדיון: בתי דירות, בתים צמודי קרקע, בחירת איזור המגורים והשכונה, וכן טיפים לגבי עבודה עם מתווכים.

באופן גס ניתן לחלק את סוגי המגורים בטורונטו ל 3 סוגים עיקריים:

“אפרטמנטס”, “קונדומיניום” ו צמודי קרקע.

בנייני הדירות ודירות הקונדו

Apartment House בית דירות, בדרך כלל בניין שלם שכולו בבעלות apartments building toronto של חברת השקעות שבו כל הדירות עומדות להשכרה. בבניין כזה מתגורר בדרך כלל אדם שתפקידו להראות את הדירות ולקשר בין הדיירים לבין הבעלים והוא למעשה “מנהל הבניין” – Super intendment.

מרבית הבניינים האלה הם במצב אחזקה בינוני, ולפעמים אף ירוד ביותר. לעיתים נדירות ניתן למצוא בניינים מעולים.

דמי השכירות נקבעים על פי ביקוש והיצע שהוא פונקציה של איכות האחזקה, מיקום הבניין, וסטנדרט הגימור או השיפוץ של יחידות הדיור בבניין.

כדי לגור בבניין כזה יש למלא טופס בקשה, לצרף אליו מכתב המעיד על העסקתך, מכתב על מצב חשבון הבנק שלך, שמות של ממליצים כולל בעל בית קודם, ולפעמים תידרש לספק דו”ח או ציון קרדיט מלשכות דיווח האשראי.

בדרך כלל אפשר למצוא בבניינים אלה דירות רווקים (סטודיו), דירות עם חדר שינה אחד וסלון, ושני חדרי שינה, במעט בניינים אפשר למצוא גם דירות עם 3 חדרי שינה, אבל זה נדיר, אין בכלל דירות 4 חדרים ומעלה. במרבית הבניינים האלה לא יסכימו לקבל משפחות עם יותר מ 3 ילדים, ולא יסכימו למצב שבו ילד וילדה מתגוררים באותו חדר, ובחלקם לא יסכימו לקבל בעלי כלבים או חתולים.

קונדומיניום

condominium building torontoCondo apartment, Condominium – אלה בנייני מגורים הדומים במידת רבה לבית המשותף כפי שהוא קיים בישראל. בדרך כלל מדובר בבית דירות, לפעמים ב “טאון האוס” שהוא מעין קוטג’ טורי.

היחידות הן בבעלות אנשים פרטיים, כל דירה רשומה על שם בעליה וכל הבעלים שותפים ברכוש המשותף כמו מסדרונות מעליות חדר כושר וכדומה.

 

בבנייני ה Condo ובבנייני הדירות במקרים רבים עלות החימום המרכזי בחורף והמים כלולים בשכר הדירה, ובעלי הדירות משלמים בהם דמי אחזקה לא נמוכים לועד הבית או חברת הניהול. בהרבה מקרים תתקלו במושג all inclusive שאז גם החשמל כלול במחיר, בהרבה מקרים ה CAC – המיזוג המרכזי בקייץ כלול במחיר ולפעמים אפילו הטלויזיה בכבלים.

 

עלות הקנייה או ההשכרה של קונדומיניום תלוי במיקומו בעיר, בקירבתו לסאבווי או ל TTC , ברמת הגימור שלו וברמת השירות לדייר (יש או אין: שוער, איש ביטחון, בריכה מקורה או בחוץ, חדר כושר, סאונה, חנייה, חדרי יום הולדת, לובי מפואר, מיזוג מרכזי כדומה).

גם בדירות הקונדומיניום לא ניתן בדרך כלל למצוא דירות של 3 חדרי שינה ויותר (למעט בניינים ישנים מאד או יקרים מאד). משפחה בעלת יותר מ 2 ילדים הזקוקה לפתרון דיור שלמעלה מ 3 חדרי שינה תזדקק בדרך כלל לבית צמוד קרקע.

 

ככלל בעת שמבקשים לשכור דירות ובתים מכל הסוגים אנו נמצא מולנו בעלי דירות חשדניים הבודקים ביסודיות את הרקע של המועמד לשכור את הדירה.

הסטוריית אשראי, מכתב העסקה, יתרה שמנה בבנק, המלצות ממקום מגורים קודם, מספר הילדים הקטנים במשפחה, עישון, או החזקת בעלי חיים, הם נתוני רקע נדרשים , חולשה באחד או יותר מהם עלולה לעיתים לגרום לדחיית הבקשה לשכירת הנכס. כמהגרים חדשים בדרך כלל יחסרו לכם הסטוריית אשראי, המלצות ולפעמים גם מכתב העסקה. יתרה שמנה בחשבון הבנק בהחלט תועיל במקרים רבים כי לחפות על חולשות אלה.

 

מגורים צמודי קרקע

free hould house toronto

בדרך כלל מסווגים את הבתים צמודי הקרקע על פי רמת הפרטיות שהם נותנים. רובם מוגדרים כבית למגורי משפחה אחת- Single family dwelling.

 

 

משפחה הזקוקה לפתרון מגורים של 3 חדרי שינה ויותר לא תוכל בדרך כלל להתגורר בבתים רבי קומות ותצטרך לחפש בית צמוד קרקע, אלה נמצאים הן בתוך העיר והן בפרברים. צמודי הקרקע בעיר יהיו בדרך כלל יקרים או ישנים, או שניהם, תלוי באיזור המגורים. רבים מהמהגרים בוחרים במגורים בפרברים, בעיקר הצפוניים, שם יש שכונות רבות שבהן מתגוררים לא מעט ישראלים ויהודים. ניתן למצוא בשכונות אלה מגוון של אפשרויות במגוון מחירים התלויה בקרבת השכונה לטורונטו ולמוסדות הקהילה היהודית.

 

 

בבניינים צמודי הקרקע מבחינים בין FREE HOLD לבין Condo

צמודי קרקע מסוג “קונדו” יהיו בדרך כלל מסוג טאון האוס, וההבדל העיקרי הוא בגודל החצר האחורית, ובתשלום דמי ועד בית עבור ניהול, אחזקה, מים, פינוי שלג, וכיסוח הדשא.

 

 

ב- FREE HOLD נבחין ב 3 סוגים עיקריים:

Detached – בית בודד עם חצר ודשא ללא קיר משותף עם שכנים.

Semi detached – בית דו משפחתי. יש קיר משותף לשני בתים, אבל יש גישה חופשית לחצר מאחד הצדדים של הבית ללא צורך לעבור דרך הבית.

Town house: קוטג’ טורי, בית פרטי עם דשא וחצר אבל כחלק מרכבת בת 4-6 יחידות דיור כאלה, המעבר לחצר רק דרך הבית או מאחורי החצרות. הבתים האלה במקרים רבים יהיו גבוהים (לפעמים יש 4 מפלסים כולל מרתף ועליית גג שיש בה חדר גדול).

 

 

חוזי שכירות

חוזי שכירות בבתים כאלה יהיו בדרך כלל לשנה לעיתים עם אפשרות לשנה נוספת, בנוסף לדמי השכירות צריך לשלם השוכר כ 250-350 דולר לחודש עבור Utilities – מים, גז לחימום, חשמל, ועוד כ120 דולר עבור כבלים, אינטרנט וטלפון. ארנונה הקרויה כאן מס רכוש תשולם תמיד על ידי בעל הבית שישלם גם עבור אחזקה ותיקונים.

 

 

Basement

כמעט בכל הבתים צמודי הקרקע באיזור ישנם מרתפים, בדרך כלל הקבלן מוסר את הבית לקונה כשהמרתף לא גמור, (unfinished ), ולעיתים קרובות בעל הנכס יבנה במרתף חדרי שינה נוספים ואפילו דירה להשכרה. בדרך כלל ניתקל בהקשר זה במושגים הבאים:

Basement apartment או בקיצור BSMT APT. כלומר דירה במרתף, עם יציאה נפרדת מהצד או Walk Out (W/O ), שמשמעותן שניתן להשכיר את המרתף בשכירות משנה לדייר נוסף שיהנה מפרטיות יחסית, לא מומלץ לשכור בית שבו כבר מושכרת דירת המרתף כי זה מתכון לסכסוכים ולחוסר נוחות.

 

 

איך מאתרים נכס

כעת נשאלת השאלה, היכן מחפשים נכסים, בוררים אותם, ומוצאים את מה שהכי מתאים לנו? ישנן שתי דרכים עיקריות למציאת דירות ובתים:

 

בין אם מדובר בקנייה או השכרה, אתר האינטרנט של ה-MLS, נקרא קולאב (Collab) והוא המקור העיקרי למציאת נכסים. מדובר במנוע חיפוש מתוחכם שמכיל מידע על הרוב המכריע של הנכסים המוצעים בשוק ברגע נתון, זהו למעשה המאגר המרכזי של נכסי הנדל”ן בקנדה. המערכת שייכת לארגון המתווכים, ולמעשה מדובר במעין מונופול, בו שותפים כל המתווכים בכל המידע הקיים לגבי הנכסים. 90% מהנכסים למכירה ורוב מכריע של נכסים איכותיים להשכרה עוברים דרך הקולאב. במקרה זה העבודה כולה תתבצע מול מתווך שיתאם פגישות, יראה נכסים ויסייע.

 

 

אופציה נוספת, שעובדת בעיקר בשוק ההשכרה, היא ביצוע חיפוש עצמי באתרים כגון קרייגס-ליסט (toronto.craigslist), viewit.ca ו-Kijiji, שהם אתרי פירסום עם מנוע חיפוש משוכלל לפי קטגוריות. ניתן לחפש באתרים אלו נכסים לפי סוגים (דירות זמניות/מרוהטות/רגילות…), גודל, מיקום וכד’. ניתן דרך אתרים אלו ליצור קשר ישירות עם בעל הנכס, ללא סיוע מתווכים, ולקבוע ישירות פגישה על מנת לראות את הנכס. מושג חשוב שצריך לדעת בהקשר זה הוא “צומת גדולה” (Major Intersection), הוא נותן מידע לגבי הצטלבות רחובות מרכזיים בסמוך לנכס, באופן זה ניתן לדעת בקלות באיזה אזור נמצא הנכס שעליו אנחנו מסתכלים. 

 

המושג Major Intersection הוא בסיס לאיתור מיקומים בערים גדולות כמו טורונטו ופרבריה. על מנת להקל על תהליך החיפוש חשוב ללמוד בעל פה את השמות של כל הרחובות המרכזיים, מצפון לדרום וממזרח למערב, כך ניתן לדעת מיד אם נכס נמצא באזור שמעניין אתכם. כמו כן, במהלך החיפוש כדאי לעבוד עם 2 מסכים פתוחים, המסך של אתר הנדל”ן ומסך של Google Maps שאליו מעתיקים את הכתובת או את הצומת הגדולה הסמוכה, ובכך רואים מיקום מדוייק.

 

טיפים אחרונים:

ככל שתקראו יותר על אזורים ושכונות שונות ככה תכירו יותר את העיר ואזור המגורים החדש שלכם, ככה יהיה קל יותר להבין מה המיקום האולטימטיבי עבורכם.

חשוב להיות גמישים, לא תמיד נצליח למצוא את השילוש הקדוש של מיקום טוב, גודל חלל טוב ומחיר זול, לפעמים יהיה צריך להתפשר במידת מה בשביל לגור בדירה או בית מוצלחים. בהקשר זה כדאי למנות את הגורמים החשובים לנו ביותר וכך יהיה קל להבין על מה כן כדאי להתפשר.

סתו אדיבי

סתו אדיבי הוא מתווך נדל"ן במקצועו, הוא מתגורר באיזור טורונטו משנת 2006, עוסק בייעוץ עסקי ואישי, מתפרנס מתיווך נדל"ן למגורים ועסקים, ומתמחה ברילוקיישן והגירה של משפחות לקנדה. סתו עזר ועוזר להרבה מאוד משפחות, ולמרות שהוא לא יועץ הגירה (פרט חשוב!) הוא משקיע המון זמן ומאמצים לעזור לישראלים שרק מתחילים את התהליך או רק נוחתים פה. לכן השם "נחיתה רכה". ניתן ליצור עימו קשר באמצעות המייל stav.adivi@gmail.com הערות ושאלות בעלות עניין לציבור, יש להפנות לקבוצת נחיתה רכה בפייסבוק

Shopping Basket