• Mon - Fri 10:00-18:00
  • 1(647) 292-3600
  • stav.adivi@gmail.com

חינוך ילדים בקנדה מיסודי עד תיכון

התהליך הינו ארוך ומסובך, רק אם מחכים לסבסוד מעיריית טורונטו, לגני ילדים. תלוי בגילו של הילד, התהליך יכול לקחת עד שנה ולפעמים יותר. אם משלמים מכספיכם, הסיפור הרבה יותר קצר ותלוי רק במקום פנוי בגן. אפשר להכניס את הילד לגן, לשלם מכספיכם ולחכות לסבסוד וכאשר יגיע, הגן יפסיק לגבות מכם.

כמעט בכל גן, יש רשימת המתנה לפעמים ארוכה (יכול להגיע אפילו לשנתיים) ולפעמים פחות. עלות הגן נעה בין 35-45 CAD ליום.

ישנה אפשרות להכניס את הילד למס’ ימים בשבוע, ולא לשבוע מלא, אולם לא כל הגנים מוכנים לקלוט את הילד רק למס’ ימים, אלה לשבוע מלא בלבד. גם הגנים אשר מוכנים לקלוט לשבוע חלקי, מבקשים מראש לדעת לאלו ימות בשבוע, לדוגמא: סוכם עם הגן כי ילדך יגיע 3 פעמים בשבוע בימים ב-ד. אם בשבוע מסויים החלטת כי הילד יגיע במקום ביום ד, ביום ו, קיים סיכוי סביר כי תסורבו. מרבית הגנים עובדים בין השעות 7:00-18:00 בכל ימות השבוע, למעט בגנים היהודיים (הם עובדים עד שעה מסויימת ביום ו, תלוי במועד השקיעה ולא עובדים בחגים היהודיים). אם מאחרים לאסוף את הילד מהגן, כונסים אותך ב-1 CAD, כל דקה של איחור.

כאשר לילד מלאו 4 שנים, באותה השנה הקלנדרית, החל מה-1.9, הילד זכאי לשעות לימוד במסגרת ביה”ס המקומי. בטורונטו, בכל ביה”ס יש יום לימודים ארוך לכיתות הללו (9:00-15:00).

כאשר מדובר בילדים מגיל 6, הסיפור פשוט בהרבה, פשוט מגיעים לביה”ס השייך לכתובת המגורים שלכם ורושמים את הילד. אין תקופות המתנה והלימודים ללא תשלום. ניתן למצוא את הבית ספר המקושר לכתובת לפי חיפוש בקישור הבא:

http://www.tdsb.on.ca/Find-your/School/By-Address .

לא ניתן לרשום את הילד למוסד אחר, אשר שייך לכתובת אחרת, למעט למוסד לימודים פרטי.

וכעת לחלק המעניין!!

בטורונטו, ישנם שרותי עזר ל”יורדים החדשים” של הקהילה היהודית (Jewish Immigrant Aid Services), הנמצעים בכתובת Bathurst 4800, Toronto, חדר 325. יש להם הרבה מה להציע למהגרים, אולם בשל היותם “יהודים”, על סיבסוד ממשלתי-קהילתי, הם לא מספרים על כל היכולות שלהם (מנסיון!!). ביכולתם להפנות אתכם לקורס לימוד אנגלית, ללא עלות (Language Instruction for Newcomers to Canada)!!  בנוסף לכך, לאלו מכם אשר הורים לילדים קטנים בגילאי הגנים, במקום פועל גן ילדים (מס’ המקומות מוגבל) ללא תשלום, כאשר הינכם נמצאים בכיתות, ילדיכם נמצאים בגן (שימו לב!! שירותי הגן ניתנים לאלו אשר רמת האנגלית שלהם ע”פ Canadian Language Benchmarks, נמוך מ-6 כללי, נבחנים באחד מסניפי ה-YMCA, לאחר הפניה מ-LINC, כך שמי מכם מעוניין בגן ילדים, קחו לתשומת לבכם!! כמובן גם אפשר להיכשל במכוון….).

לאלו אשר זקוקים לכך (לא עלינו, טפו טפו…), ניתן לקבל מנת מצרכים שבועית מ-Food Bank, כמובן ע”ב מכתב של הקהילה היהודית.

לאלו שרוצים, ניתן להירשם לחדר כושר בעלות של כ-65 CAD, ל-6 חודשים, לכל המשפחה!!, כמובן ע”ב מכתב מהקהילה….

יש משהו שנקרא: Policy, של העירייה ניתן למשפחה בעלת הכנסה נמוכה (אשר כולנו עומדים בקריטריון הנ”ל, כי אין לנו הכנסה כלל בהגעתנו) התוכנית נותנן אפשרות, לבקר בחוגים קהילתיים לכל אחד מבני המשפחה. לכל תקופה של 3 חודשים (חורף, אביב, קיץ, סתיו): עד גיל 24, כל אחד זכאי לחוג מים (שחיה, כדור מים וכו’), חוג ללא מים (כדורגל, הוקי, ריקודים וכו’) ושבוע/שבועיים של מחנה בחגים. מעל גיל 25, חוג אחד בכל עונה.

ועוד הרבה דברים נוספים, כך שלא להסס ולשאול את מכריכם, חבריכם וכו’.. (כך נודע לנו על מספר דברים).

 

סתו אדיבי

סתו אדיבי הוא מתווך נדל"ן במקצועו, הוא מתגורר באיזור טורונטו משנת 2006, עוסק בייעוץ עסקי ואישי, מתפרנס מתיווך נדל"ן למגורים ועסקים, ומתמחה ברילוקיישן והגירה של משפחות לקנדה. סתו עזר ועוזר להרבה מאוד משפחות, ולמרות שהוא לא יועץ הגירה (פרט חשוב!) הוא משקיע המון זמן ומאמצים לעזור לישראלים שרק מתחילים את התהליך או רק נוחתים פה. לכן השם "נחיתה רכה". ניתן ליצור עימו קשר באמצעות המייל stav.adivi@gmail.com הערות ושאלות בעלות עניין לציבור, יש להפנות לקבוצת נחיתה רכה בפייסבוק

Shopping Basket