• Mon - Fri 10:00-18:00
  • 1(647) 292-3600
  • stav.adivi@gmail.com

הנושא החשוב ביותר למשפחות צעירות הוא חינוך הילדים. אצל רבים מהמהגרים איכות החינוך היא המרכיב העיקרי בעת קבלת ההחלטה על קביעת מקום המגורים. במערכת החינוך הציבורית ובזו הקתולית, יש הקפדה מלאה, על שליחת הילד לבית ספר השייך לאיזור הרישום המדוייק, על פי כתובת המגורים, כמצויין במפה של העיריה וכמעט שאי-אפשר לשנות זאת. לכן יש לבדוק את איכות בית-הספר לפני החתימה על חוזה נדל”ן.

אל תסתפקו ב”בית הספר מצויין”, שהמתווך יאמר, דרשו ממנו לשלוח לכם לינק למפה של איזור הרישום, על-מנת לוודא שהנכס אכן נמצא באיזור הרישום של בית הספר איכותי, ולינק נוסף למידע על הציונים שהשיגו התלמידים באותו בית-ספר, בשנה שעברה, במבחני הפרובינציה.

מערכות החינוך בקנדה

מערכות החינוך בקנדה מחולקות לשלושה סוגים: הציבורית, הקתולית והפרטית.

המערכת הקתולית היא שעטנז ייחודי, של בית-ספר דתי סקטורייאלי, הממומן על ידי המדינה. במאמר זה לא אכתוב על מערכת זו.

 

מערכת החינוך הציבורית:

הנה מערכת מתוקצבת ע”י הפרובינציה, ומנוהלת על-ידי מועצת חינוך איזורית -.SCHOOL BOARD

ישנן שתי מערכות חינוך עיקריות לישראלים באיזור טורונטו:

מועצת החינוך האיזורית של טורונטו Toronto District School Board או בקיצור TDSB .

ניתן למצוא פרטים על איזורי הרישום ופרופילים של בתי-הספר, כולל נתונים סטטיסטיים באתר האינטרנט: http://www.tdsb.on.ca

מועצת החינוך של מועצה איזורית יורק York Region School Board או בקיצור .YRSB

מועצת חינוך זו משרתת את כל הפרברים הצפוניים כגון: ווהאן ,ת’ורנהיל וריצ’מונד היל, אשר בהם מתגוררים חלק ניכר מבני הקהילה היהודית והישראלית. פרטים על איזורי הרישום ועל איכות בתי-הספר, ע”פ פרופיל מבחני הפרובינציה – ניתן למצוא באתר האינטרנט: http://www.yrdsb.ca/Pages/default.aspx

 

מערכת החינוך הפרטית:

באונטריו ישנם בתי ספר פרטיים, בהם שכר הלימוד נע מ- 7,000 עד 13,000. אלה הם בתי-ספר אשר אינם ממומנים על-ידי המדינה ומפוקחים חלקית. לדוגמא: מונטסורי,WALLDORF ומגוון של בתי ספר דתיים, אלטרנטיביים ואחרים.

מערכת החינוך היהודי (פרטי( , ,Board of Jewish Education מתואמת על ידי גוף הקרוי מועצת החינוך היהודית, פרטים נוספים באתר האינטרנט: https://www.cjetoronto.com

לרשימת בתי הספר יש להכניס קריטריונים למנוע החיפוש. במערכת מגוון של בתי-ספר, מבית ספר עברי-ישראלי כמו בי”ס ביאליק, בתי ספר יסודיים ותיכוניים המנוהלים על ידי זרמים שונים ביהדות. וכן בתי-ספר של חב”ד וקהילות חרדיות אחרות.

בדיקת איכות בית הספר הציבורי – מתבצעת על ידי הצלבה של כמה נתונים הנמצאים באתר האינטרנט של מועצת החינוך האזורית, בעת הבדיקה יש להתייחס לנתונים המופיעים בפרופיל, שהם: כמות הילדים ששפתם העיקרית אינה אנגלית וכמות הילדים הנמצאים בקנדה פחות משנתיים. מעל חמישה עשר אחוז בנתונים אלה, מחייבים לבדוק ביסודיות את ציוני בית-הספר. קיים נתון נוסף והוא על מספר המהגרים לפני 5-3 שנים, אבל לא הייתי מייחס לו חשיבות.

חשוב ביותר להתייחס לציונים שהשיגו תלמידי בית הספר היסודי במבחנים הממשלתיים המתבצעים בכיתות ג’ ובכיתות ו’. הציונים הם בשלושה תחומים: הבנת הנקרא, כתיבה ומתמטיקה.

יש לציין כי ב BOARD של טורונטו ההישגים של התלמידים טובים פחות מהממוצע הפרובינציאלי ולכן חשוב לבדוק כל בית ספר בנפרד בשבע עיניים.

ב- BOARD של איזור יורק (שבו מתגוררים רוב הישראלים) הציונים בממוצע גבוהים מהציונים הפרובינצייאליים, והציונים הממוצעים במרבית בתי הספר בשכונות שבהם מתגוררים ישראלים ויהודים גבוהים באופן ניכר מהממוצע של ה BOARD .

כל בית ספר שציוניו הממוצעים בכיתה ג’ הם מעל 70 בקריאה, מעל 75 בכתיבה ומעל 75 במתמטיקה, הוא, להערכתי, בית ספר מצויין. אני הייתי מודאג ובודק באופן יסודי את בית-הספר ואף מבקר בו ונפגש עם המנהל או הסגן טרם קניית או השכרת הנכס, אם בית-הספר השכונתי משיג בתחום מסויים אחד ציון הנמוך ב- 5 נקודות מהרף שהצגתי להעיל.

דוגמא: ציוני בית הספר “ט’ורנהיל וודס” בכיתה ג’ לשנת 2007 במבחני EQAO הם :

67 בקריאה, 84 בכתיבה ו 91 במתמטיקה. למרות הציון הנמוך בתחום הקריאה (ב 3 נקודות) מהציון הממוצע של ה- BOARD הוא נחשב לבית ספר טוב, ושימו לב לציון החריג לטובה במתמטיקה !!!

מרבית בתי הספר היסודיים הם מכיתת גן חובה ועד כיתה ח’ ומרבית התיכוניים הם מ- ט’ עד י”ב.

יש בעיר טורונטו מספר מצומצם של בתי ספר שהם עד כיתה ו’ ותיכוניים עם חטיבות מ ז’ עד י”ב.

 

סתו אדיבי

סתו אדיבי הוא מתווך נדל"ן במקצועו, הוא מתגורר באיזור טורונטו משנת 2006, עוסק בייעוץ עסקי ואישי, מתפרנס מתיווך נדל"ן למגורים ועסקים, ומתמחה ברילוקיישן והגירה של משפחות לקנדה. סתו עזר ועוזר להרבה מאוד משפחות, ולמרות שהוא לא יועץ הגירה (פרט חשוב!) הוא משקיע המון זמן ומאמצים לעזור לישראלים שרק מתחילים את התהליך או רק נוחתים פה. לכן השם "נחיתה רכה". ניתן ליצור עימו קשר באמצעות המייל stav.adivi@gmail.com הערות ושאלות בעלות עניין לציבור, יש להפנות לקבוצת נחיתה רכה בפייסבוק

Shopping Basket