• Mon - Fri 10:00-18:00
  • 1(647) 292-3600
  • stav.adivi@gmail.com

זה נראה לכאורה מובן מאליו…באים לקנדה קונים רכב, מבטחים אותו ושלום על ישראל.

זה נראה לכאורה מובן מאליו…..באים לקנדה קונים רכב, מבטחים אותו ושלום על ישראל.

אז רגע….. זה לא כל כך פשוט. אי אפשר לקנות באונטריו רכב, בלי שיש לקונה פוליסת ביטוח בתוקף על שמו, כתנאי לרישום הבעלות. אבל מעשה שטן, חברות הביטוח, לא יבטחו בעל רכב, ללא שיש בידו רשיון נהיגה קנדי תקף, שאותו אי אפשר לקבל בלי לעבור בחינת תיאוריה ומבחן מעשי בנהיגה. ולכן על המהגר החדש לעבור דרך ייסורים קטנה עד שיוכל לנהוג ברכב בבעלותו. התהליך יכול לקחת עד חודש ימים, והפתרונות לתקופת הביניים הם רכב שכור או תחבורה ציבורית, האחד יקר והשני לא כל כך נוח.

סדר העניינים הוא פשוט: אישור ותק ישראלי, בחינת תיאוריה ולבסוף מבחן מעשי.

עוד לפני עזיבת הארץ, או באמצעות מיופה כח מתייצבים במשרד הרישוי בישראל ומפקשים אישור הקרוי “אישור סטטוס רשיון נהיגה” מדובר בהדפסה מהמחשב של משרד הרישוי של שמך, פרטי הרשיון ושנת ההוצאה (הוותק) רצוי לבקש את ההדפסה על נייר עם לוגו של משרד התחבורה, ושהפקיד ישים חותמת של משרד הרישוי ויחתום. את האישור שולחים לתרגום ואימות אצל מתורגמן קנדי מוסמך (למשל אמיר גבריאלי) מביאים למשרד הטסטים בקנדה כדי להירשם לתיאוריה. בלי המסמך הזה לא ניתן לקבל רשיון נהיגה מלא מסוג G, ולא יוכר הוותק הישראלי בנהיגה.

בשלב הבא ניגשים למשרד הטסטים שכתובתו ניתנת לאיתור באתר של משרד התחבורה:

http://www.drivetest.ca

מציגים את רשיון הנהיגה הישראלי, את המסמך המאומת והדרכון, משלמים אגרה, ויכולים לגשת לשלב הראשון שהוא המבחן התיאורטי הקרוי G1 . ניתן להתכונן אליו על ידי רכישת ספר התיאוריה הקרוי

DRIVER HAND BOOK ניתן לרכוש את הספר בחנויות הספרים, אצל מורי נהיגה, במשרד הרישוי ובקנדיאן טאייר. הספר גם מצוי ברשת האינטרנט, וניתן לקרוא וללמוד ON-LINE .

http://www.mto.gov.on.ca/english/dandv/driver/handbook/index.shtml

לאחר שעברתם את בחינת התאוריה בהצלחה, אתם מקבלים רישיון נהיגה זמני מסוג G1 שמאפשר לכם לנהוג עם מלווה. זה הזמן, למצוא במודעות השירותים בהמשך העיתון “שלום טורונטו” מורה לנהיגה, שיכין אתכם לבחינה המעשית. אם יש לכם ניסיון רב בנהיגה מדובר ב 2-3 שיעורים במסלולים של הטסט, והפנמת תהליך הפיכת הראש לסביבון……המפתח למעבר מוצלח של הטסט (מעבר לנהיגה נכונה) הוא לסובב את הראש כל הזמן מעבר לכתף אל “השטחים המתים”…

 

ניתן לקבוע באינטרנט תור לבחינה מעשית ולהמתין למועד הרשמי, או להתייצב אמל פקיד הטסטים, ולבקש להיות ברשימת ההמתנה. בעונת החורף בדרך כלל תוכלו להיבחן תוך פחות משעתיים, בקייץ אתם עלולים לחכות ימים שלמים .

יתן לבצע מבחן דרכים מסוג FULL G שנערך גם בעיר וגם בדרכים מהירות, או מבחן מסוג G2 שהוא בעיר בלבד, וקל יותר לעברו ולחכות מספר חודשים למבחן המלא.

כדאי להתייעץ עם מורה הנהיגה לאיזה מבחן לגשת.

בכל מקרה נהג ותיק יכול לנהוג בכל מקום גם עם רישיון מסוג G2, אבל פרמיות הביטוח נמוכות יותר למי שבידו רישיון מלא.

נכשלתם? אתם צריכים להמתין 10 ימים לצאנס הבא.

הצלחתם במבחן המעשי? רוצו אל סוכן הביטוח ומשם אל חנויות הרכב. מזל טוב!!

 

סתו אדיבי

סתו אדיבי הוא מתווך נדל"ן במקצועו, הוא מתגורר באיזור טורונטו משנת 2006, עוסק בייעוץ עסקי ואישי, מתפרנס מתיווך נדל"ן למגורים ועסקים, ומתמחה ברילוקיישן והגירה של משפחות לקנדה. סתו עזר ועוזר להרבה מאוד משפחות, ולמרות שהוא לא יועץ הגירה (פרט חשוב!) הוא משקיע המון זמן ומאמצים לעזור לישראלים שרק מתחילים את התהליך או רק נוחתים פה. לכן השם "נחיתה רכה". ניתן ליצור עימו קשר באמצעות המייל stav.adivi@gmail.com הערות ושאלות בעלות עניין לציבור, יש להפנות לקבוצת נחיתה רכה בפייסבוק

Shopping Basket