• Mon - Fri 10:00-18:00
  • 1(647) 292-3600
  • stav.adivi@gmail.com

כותרות  מתדריך של בנימין טל, הכלכלן הראשי של CIBC, ובכיר האנליסטים בקנדה.

תרגום עיבוד ועריכה:  סתו אדיבי מנהל צוות הנדל”ן   TEAMADIVI.COM   647-292-3600

האינפלציה

🏡 האינפלציה מספרת לנו סיפור הסטורי, את מה שכבר קרה, לא מה שיקרה, האינפלציה מגיעה לשיא 6 חודשים אחרי שהמיתון החל. אז יש למה לצפות.

🏡 מטרת הבנק המרכזי של קנדה היא להביא את האינפלציה ל 2% , זהו השיעור הנכון כדי להביא את שיעור התעסוקה במשק לאופטימיזציה, כדי להשיג את זה יש לייצר מתון, שאותו משיגים באמצעות העלאת ריבית.

🏡 המקורות לאינפלציה הם שניים. הקשיים בשרשראות האספקה, והיעדר היצע של עובדים בשכר נמוך במלאכות פשוטות (הערת המתרגם –תוצאה של תשלומי העברה ששינו את מוטיבציות של עובדים בתקופת הקוביד וממשיכה להשפיע)

המיתון

🏘️ ישנם שני סוגי מיתון, מיתון טכני, ומיתון מהותי כלומר “מיתון מסורתי”. במצב הנוכחי שוק התעסוקה בלחץ, ויש מחסור אדיר בעובדים, במיתון אמיתי יש אבטלה מהותית אמיתית. בשוק הנוכחי יש מעסיקים רבים שלא שוכרים עובדים חדשים, אבל אין פיטורין.  מה שלפנינו אינו מיתון מהותי אלא טכני.

🏘️ חצי ויותר מהסיבות למיתון נעוצות בתקופת הקוביד, שגרם למחסור גדול בשרשראות האספקה, המחסור הזה מתמתן, סין חוזרת לייצור סביר, יש עלייה בכמות נהגי המשאיות שחזרו לעבודה, מחירי ההובלה יורדים, והמחירים של חומרי גלם מתחילים לרדת.

שערי הריבית הגבוהים שנועדו לייצב את האינפציה יתחילו לרדת ב2024


המחירים עלו במשך שנתיים ב 46 אחוז, הבנק המרכזי משתמש בריבית כדי לדכא את עליית המחירים, וזה מצליח בטווח הקצר. אנחנו נראה שינויי מדיניות כאלה ואחרים כדי לטפל בעניין היצע הדיור, אבל לא יהיה סיוע לרוכשים, ולא נראה חזרה לריביות האפסיות של תקופת הקוביד.


מי שלקח משכנתאות ב 2021, עלול להיות מופתע מגובה ההחזר החודשי, וכדאי לאנשים  לשקול תשלומים מואצים, או ארגון משאבים להקטנת היקף החוב.


מדיניות ההגירה של מתן 500,000 ויזות בשנה לאנשים שכבר בקנדה בויזות סטודנט או עבודה שמוכנים היטב לשוק העבודה, ייצר מצב של מהגרים הנכנסים לשור הרכישות ולא לשוק השכירות, ויגדיל את הביקושים.


(הערת המתרגם: בהיעדר היצע, חזרה לשוק של עליות מחירים היא בלתי נמנעת)

 


שוק הנדל”ן אינו בפאניקה של מכירות, הירידות מתונות ויישארו כאלה, להערכתו של בנימין טל השוק יתייצב ויתאזן באביב 2023


המצב הנוכחי בשוק הנדל”ן אינו “תיקון” או “התמוטטות” זו העתקה של פעילות מהעתיד לעבר. קונים שהיו אמורים להיות בשוק בעתיד הקדימו את זמנם ופשוט “העברנו פעילות מהעתיד” והעתיד  קורה עכשיו.  הערת המתרגם: אבחנה חכמה מאד, כיוון  ש-

 כל מי שרצה לקנות בעבר הקרוב הזדרז  והקדים לעשות זאת מפחד עליית המחירים, ומי שהיה צריך פשוט כבר קנה קודם,  ולכן מכיוון שהקונים של היום פשוט קנו לפני שנה שנתיים הם לא צריכים לקנות עכשיו. קונים חדשים שצריכים לקנות עכשיו או בעתיד ישובים על הגדר, עד לרגע שבו יניחו שהירידות יסתיימו


עלויות חומרי הגלם והעבודה עלו משמעותית, קבלנים בטלו 1/3 מהפרוייקטים העתידיים בהיעדר כדאיות רוכשים לא מוכנים לשלם כרגע מחירים שבהם יש רווחיות נאותה לקבלנים.


קבלנים לא בונים מספיק. יש ירידה במכירות של דירות “על הנייר” בטורונטו לא יהיה אף פעם דיור “בר השגה”  ההגירה החיובית נמשכת, אין מספיק פתרונות דיור, והתוצאה תהייה קפיצה עתידית המחירים.


הוא חוזה ירידה נוספת של עד 10 אחוז במחירים לפני שתבוא הקפיצה במחירים.

 

 

המסקנה של החתום מטה:

🏘️ מי שבבעלותו נכס, או שיקבל כזה מקבלן בשנה הקרובה, כדאי שיימנע מלמכור, אם אינו חייב למכור, יאכלס לשנה שנתיים וימכור כשהמיתון יסתיים, כנראה בהתפרצות כלפי מעלה. הבנקים לא רוצים לעקל נכסים והם יסייעו ללקוחות  על ידי הארכת תקופת השחיקה של הקרן אפילו ל 30-35 שנים כדי לשמור על התשלום החודשי סביר.

 

🏘️🏘️ כדאי היום להיכנס לעסקאות של פרי קונסטרקשיין (pre construction) של צמודי קרקע  למסירות בסוף 2023, או אם יש כאלה ל 2024 (נדיר) וכדאי מאוד להיכנס לעסקאות של רכישת קונדו למסירות בעוד 3-5 שנים.  לקבלנים יש מלאי, הם נותנים תמריצים, כמו מענקים לשדרוג, מבנה פקדון נמוך ועל פני זמן. יש לנו גישה לנכסים כאלה ונשמח לסייע לכם לבחור את הפרויקט המתאים לכם.

 

🏘️🏘️🏘️ כדאי גם לרכוש בתקופה הבאה עלינו לטובה נכסים להשקעה (נכסים קיימים) במקום שבו המחירים בהישג ידכם, ולהמתין לעליות. אף אחד לא נולד עם כדור בדולח, ואף אחד לא יכול לחזות מתי בדיוק ייפסקו הירידות ויבוא הזינוק. המחירים כבר ירדו מספיק ויש פה ושם מוכרים לחוצים.

Stav Adivi, Team Leader, Real Estate agent

https://teamadivi.com

 אנחנו נשמח להיפגש עם כל מתעניין בלי שום התחייבות.

סתו אדיבי

סתו אדיבי הוא מתווך נדל"ן במקצועו, הוא מתגורר באיזור טורונטו משנת 2006, עוסק בייעוץ עסקי ואישי, מתפרנס מתיווך נדל"ן למגורים ועסקים, ומתמחה ברילוקיישן והגירה של משפחות לקנדה. סתו עזר ועוזר להרבה מאוד משפחות, ולמרות שהוא לא יועץ הגירה (פרט חשוב!) הוא משקיע המון זמן ומאמצים לעזור לישראלים שרק מתחילים את התהליך או רק נוחתים פה. לכן השם "נחיתה רכה". ניתן ליצור עימו קשר באמצעות המייל stav.adivi@gmail.com הערות ושאלות בעלות עניין לציבור, יש להפנות לקבוצת נחיתה רכה בפייסבוק

יכול לעניין אותך גם

בהשוואה למדינות רבות, העלויות של לימודים בקנדה הם סבירות מאוד. סביר להניח שתצטרכו בין 20,000 ל-30,000 דולר קנדי בשנה כדי לכסות את שכר הלימוד. טווח זה הוא ממוצע בלבד וישתנה בהתאם למוסד ולתוכנית שאליהם אתה רשום.
 

להלן רשימת התחומים המציעים את הקורסים הטובים ביותר ללימוד בקנדה:

- עסקים ופיננסים.

- מדעי המחשב וטכנולוגיית מידע.

- הַנדָסָה.

- בריאות ורפואה.

- מדיה ועיתונאות.

הדרישות הנפוצות לכל האוניברסיטאות והמוסדות כוללות דרכון מעודכן, שליטה באנגלית או צרפתית יחד עם הוכחה לעמידה במבחני שפה שנקבעו עם ציונימינימום, והוכחה שאתה יכול לממן את לימודיך 

https://www.immigration.ca/study-in-canada-step-by-step-guide-for-international-students

בעוד שמנכ"ל החברה הממוצע בקנדה מרוויח בסביבות 150,000 דולר בשנה, הניסיון הנכון ועבודה בחברה מובילה יכולים להביא לך הרבה יותר מ-300,000 דולר. למעשה, על פי קנדי ביזנס, המנכ"ל בעל השכר הגבוה ביותר במדינה מרוויח יותר מ-83 מיליון דולר בשנה

 

https://www.slice.ca/highest-paying-jobs-in-canada-20-canadian-jobs-that-pay-over-300k/

נושאי חדשות ההגירה וכתבות אחרים
Shopping Basket