• Mon - Fri 10:00-18:00
  • 1(647) 292-3600
  • stav.adivi@gmail.com

ישנם מסלולים רבים לבוגרים להישאר בקנדה

הלשכה הקנדית לחינוך בינלאומי (CBIE) פרסמה לאחרונה את תוצאות סקר הסטודנטים הבינלאומי השנתי לשנת 2021. הסקר מכיל נתונים של למעלה מ-41,000 תלמידים מ-67 מוסדות לימוד קנדיים. סטודנטים זרים סיפקו מידע על חוויותיהם בכל ההיבטים של הלימודים בקנדה. הם ענו על שאלות מדוע החליטו ללמוד בקנדה, חוויותיהם בזמן הלימודים ותוכניותיהם לאחר סיום הלימודים.

CBIE הוא ארגון ללא מטרות רווח שמטרתו לקדם את החינוך הבינלאומי הקנדי ולקדם את היתרונות של לימודים בקנדה ברחבי העולם.

בטיחות ויציבות הם גורם מכריע

קנדה מדורגת באופן עקבי בין המדינות הבטוחות בעולם. עם זאת, זו הפעם הראשונה שבטיחות עולה על המוניטין החינוכי כגורם המכריע עבור סטודנטים הבוחרים ללמוד בקנדה, כאשר קרוב ל-80% אמרו שזו הייתה המשיכה הגדולה ביותר.

המוניטין של מוסדות החינוך בקנדה דורג כשיקול השני עבור 70% מהסטודנטים. בנוסף, יותר ממחצית מהנשאלים אמרו שהסובלנות, הגיוון וההכלה של קנדה הפכו אותה לאטרקטיבית כמקום ללמוד.

כמעט 40% דיווחו שבחרו בקנדה מכיוון שהם מקווים להפוך לתושבי קבע לאחר שסיימו את לימודיהם.

כיצד סטודנטים מממנים את שהותם בקנדה

כיצד סטודנטים זרים מממנים את שהותם בקנדה

רוב התלמידים דיווחו שהם יכולים להרשות לעצמם ללמוד בקנדה באמצעות תמיכה של הורים, סבים וסבתות ובני משפחה אחרים. כשליש מהסטודנטים דיווחו שהם מסתמכים על עבודה מחוץ לקמפוס וחיסכון אישי בנוסף לתמיכה משפחתית.

האם סטודנטים זרים יכולים לעבוד בקנדה?

סטודנטים הרשומים במוסד למידה ייעודי (DLI) יכולים לעבוד ללא קבלת אישור עבודה. כדי להיות זכאים:

– עליכם להיות סטודנטים במשרה מלאה בתכנית שאורכה חצי שנה לפחות ומובילה לתעודה או דיפלומה

– כבר התחלתם ללמוד

– יש לכם מספר ביטוח לאומי (SIN)

אתם יכול לעבוד עד 20 שעות שבועיות לאורך כל הסמסטר האקדמי, ואתם יכולים לעבוד ביותר ממשרה אחת כדי לפצות את השעות. בהפסקות אקדמיות מותר לכם לעבוד במשרה מלאה.

משרות בקמפוס

סטודנטים רשאים לעבוד בקמפוס רק עד ליום האחרון שבו הם נרשמים כסטודנטים במשרה מלאה, אלא אם כן הם סטודנטים במשרה חלקית בסמסטר האחרון ואינם דורשים עומס מלא בקורס.

סטודנטים במשרה חלקית זכאים לעבוד רק אם הם נמצאים בסמסטר האחרון של תכנית הלימודים במשרה מלאה ואינם זקוקים לעומס קורס מלא באותו סמסטר כדי לסיים את לימודיהם.

שיעור קבלה גבוה לסטודנטים בינלאומיים

סטודנטים דיווחו כי חוויות החיים והלימודים שלהם בקנדה היו בסך הכל חיוביות.

הם מתארים את הגעתם הראשונית לקנדה כקלה יחסית, כאשר מציאת מקומות לינה מוגדרים כקושי הגדול ביותר. למרות ש-39% ציינו קושי מסוים בהשגת ויזת לימודים, קבלת מכתב קבלה ממוסד לימודים דורגה כחלק הקל ביותר בהגעה לקנדה.

סטודנטים דיווחו שהם מרגישים שהם מסוגלים ליצור קשרים ותחושת קהילה עם סטודנטים זרים אחרים או עם אלה שמגיעים מהמדינה שלהם.

נשארים בקנדה לאחר סיום הלימודים

כשנשאלו על תוכניות לאחר סיום הלימודים, רוב המשיבים ציינו שהם מתכננים להמשיך במעמד של תושב קבע ולהישאר בקנדה. אחרים אמרו שהם יצברו ניסיון בעבודה בקנדה במשך כמה שנים לפני שיחזרו למדינות מוצאם.

לבוגרים המעוניינים להישאר בקנדה לאחר סיום לימודיהם יש אפשרויות רבות להמשיך למגורי קבע.

אישור עבודה לאחר סיום הלימודים

יותר מ-70% מהסטודנטים אמרו שהם מתכננים להגיש בקשה לקבלת אישור עבודה לאחר סיום הלימודים (PGWP) בסיום לימודיהם. קבלת PGWP מאפשרת  לצבור ניסיון עבודה קנדי ​​יקר ערך שיכול להיחשב לקראת הבקשה לתושבות קבע.

PGWP הוא אישור עבודה פתוח המאפשר לבוגרים אחרונים לעבוד אצל כל מעסיק, בכל עיסוק בקנדה. משך ההיתר תלוי באורך התוכנית שלך, עד שלוש שנים לכל היותר. תוכניות באורך של פחות משמונה חודשים אינן זכאיות ל-PGWP ותוכנית שנתיים או יותר יכולה להיות זכאית עד שלוש שנים.

מסלול הניסיון הקנדי

תוכנית ה-Express Entry הנפוצה ביותר עבור מחזיקי PGWP היא מסלול הנסיון הקנדי (CEC). לאחר סיום הלימודים, אם אתם מסיימים שנה אחת של עבודה בקנדה ועומדים במדד מינימלי של שפה קנדית (CLB) של 5 עבור משרות הנכללות בקוד מיומנות National Occupation Classification B, או CLB 7 עבור משרות עם 0 או A של NOC, אתם יכול להגיש מועמדות

ניסיון תעסוקתי שנצבר במהלך הלימודים במשרה מלאה אינו נחשב לניסיון העבודה הנדרש במסלול הזה.

תוכניות מועמדים פרובינציאליים

כמעט כל מחוז בקנדה מפעיל את תוכנית המועמדים הפרובינציאלית שלו (PNP). PNPs מכוונים לתת מענה לצרכי שוק העבודה של מחוזות וטריטוריות. ברוב המחוזות יש תוכניות שתוכננו במיוחד עבור סטודנטים בינלאומיים שסיימו לאחרונה את לימודיהם, כל אחד עם קריטריוני זכאות ייחודיים.

תוכנית החוויה של קוויבק

תוכנית החוויה של קוויבק (PEQ) מיועדת לסטודנטים זרים שסיימו את לימודיהם בקוויבק. ייתכן שאתם זכאים לתוכנית זו, אם יש לכם שליטה גבוהה בשפה הצרפתית, אתם מעל גיל 18ואתם מתכוונים לחיות ולעבוד בקוויבק.

סתו אדיבי

סתו אדיבי הוא מתווך נדל"ן במקצועו, הוא מתגורר באיזור טורונטו משנת 2006, עוסק בייעוץ עסקי ואישי, מתפרנס מתיווך נדל"ן למגורים ועסקים, ומתמחה ברילוקיישן והגירה של משפחות לקנדה. סתו עזר ועוזר להרבה מאוד משפחות, ולמרות שהוא לא יועץ הגירה (פרט חשוב!) הוא משקיע המון זמן ומאמצים לעזור לישראלים שרק מתחילים את התהליך או רק נוחתים פה. לכן השם "נחיתה רכה". ניתן ליצור עימו קשר באמצעות המייל stav.adivi@gmail.com הערות ושאלות בעלות עניין לציבור, יש להפנות לקבוצת נחיתה רכה בפייסבוק

Shopping Basket