• Mon - Fri 10:00-18:00
  • 1(647) 292-3600
  • stav.adivi@gmail.com

כיצד נרשמים לבתי הספר באיזור טורונטו ?

לבתי הספר הפרטיים כולל בתי הספר השונים של הקהילה היהודית, נרשמים על ידי פנייה ישירה לבית הספר. רשימת בתי הספר היהודיים:

http://www.ourkids.net/jewish-schools.php

מהגרים חדשים הנזקקים למילגה למימון חלק משכר הלימוד הגבוה, יכולים לבקש את המילגה בבית הספר או לפנות ל JIAS http://www.jiastoronto.org/ הארגון המסייע למהגרים יהודים לקנדה.

מועצת החינוך של טורונטו

מערכת החינוך הציבורית  בעיר טורונטו מאפשרת לתלמידים בבית ספר יסודי  (Elementary ) להרשם ישירות בבית הספר השכונתי  או לפנות למרכז הרישום בכתובת   5050 Yonge Street .

מומלץ למהגרים  לעבור תחילה במרכז הרישום אבל אין חובה בכך. תלמידי  תיכון (Secondary  ) חייבים לעבור הערכה במרכזי הערכה שבהם יבחנו באנגלית ומתמטיקה, לפני השמתם בבית הספר.  יש שני מרכזים כאלה, פרטים באתר מועצת החינוך של טורונטו:

http://www.tdsb.on.ca

מועצת החינוך של איזור יורק

מערכת החינוך הציבורית,  בפרברים הצפוניים החביבים על האוכלוסייה הישראלית, (ט’ורנהיל , ריצ’מונד היל וכו”)  מקיימת מרכז קליטה לתלמידים חדשים.

פרטים באתר: http://www.yrdsb.ca/AboutUs/Departments/ISCS/Pages/Newcomers.aspx

כל התלמידים החדשים במערכת החינוך הקנדית חייבים לעבור במרכז הקבלה ולהיבחן באנגלית ומתמטיקה לצורך ההשמה בבית הספר. יש לקבוע מועד לראיון בטלפון לפני שמגיעים.

בכל קנדה, למעט מקרים חריגים ילד חייב ללמוד בכיתה המיועדת לגילו הביולוגי, ובבית הספר הנמצא באיזור הרישום של מקום המגורים.

מסמכים:

לצורך הרישום לכל סוגי בתי הספר בכל האיזורים והסוגים יש להביא: תעודות לידה, דרכונים, ויזות, חוזה שכירות או רכישה לבית, ותעודות משנת הלימודים האחרונה, תלמידי תיכון צריכים להביא גליונות ציונים מכל השנים בתיכון.

ככלל שיטת הלימוד בבתי הספר היסודיים  כוללת בעיקר עבודה בקבוצות עבודה ויש פרקים קצרים בלבד של הוראה פרונטלית.

שיטת הלימוד בבית הספר התיכון

בית הספר התיכון הציבורי בקנדה, פועל בשיטה של צבירת קרדיטים. לתלמיד אין כיתה קבועה, ואין מחנך.

כ

די לקבל תעודת סיום של בית ספר תיכון על התלמיד לצבור מספר מספיק של קרדיטים, שמשמעותם שהוא סיים כמות מספקת של קורסים בציון עובר, ובמגוון מספק של קורסי חובה וקורסי רשות. זה דומה במידה רבה לאופן הלימודים באוניברסיטה בישראל.

קורסים מוצעים לתלמידים במגוון של רמות ומסלולים על פי יכולתם וכישוריהם, החל מרמה בסיסית, קורסים המיועדים למי שמתעתד ללכת לקולג’ מקצועי, וכלה בקורסים למתעתדים ללכת לאוניברסיטה, וקורסים למחוננים (אוניברסיטה +).

לתלמיד שבגיליון הציונים שלו  יותר קורסים ברמה  גבוהה, וציונים יותר טובים, יש סיכויי קבלה משופרים לאוניברסיטאות יוקרתיות, וגישה קלה למלגות כספיות למימון הלימודים.

♥ האם להעדיף את המערכת היהודית או הציבורית?

ההחלטה בנושא הזה , קשורה בסולם הערכים של המשפחה העדפותיה ויכולותיה הכספיות, שתי המערכות הן איכותיות, ומאפשרות לתלמידיהן להגיע לאוניברסיטאות היוקרתיות ביותר, שתיהן גם מחנכות בצד הלימודים ולא משמשות רק “כבית חרושת לציונים”.

בשתי המערכות יש שעורי עזר באנגלית למהגרים  (תוכנית ESL ), ואי אפשר כלל לומר שה”הנחיתה” של תלמיד מישראל תהיה רכה יותר דווקא בבית ספר פרטי יהודי.

בשתי המערכות ילדים מסתגלים מהר מאד ( הרבה יותר מהר מההורים……) ובכל בתי הספר הציבוריים בשכונות הצפוניות היהודיות יש הרבה ילדים דוברי עברית בכל הכיתות.

אפרוש כאן את מגוון השיקולים:

המערכת הציבורית היא איכותית, הלימודים חינם, התלמיד נפגש עם תלמידים ממגוון רחב של קבוצות אתניות, ונחשף למגוון התרבותי האדיר המשקף את המבנה החברתי הקנדי. אין לימודי דת, המערכת היא פתוחה, ליברלית חילונית וממלכתית.

המערכת היהודית הפרטית, מספקת חינוך מעולה, במקצועות כלליים,  בצד שעות רבות במקצועות יהודיים, עבריים ודתיים.  שכר הלימוד יקר מאד (בין 7,000 ל 13,000 דולר לשנה שכר לימוד), ישנם בתי ספר ממגוון גדול של השקפות עולם  בחברה היהודית (חילוני, מסורתי, דתי, וחרדי), ומינון שונה של לימודי עברית.  התלמידים מבלים בחברה יהודית סגורה, מחזקים את זהותם היהודית, חיים במעין חממה סגורה, ונחשפים באופן מוגבל מאד לשונות התרבותית-חברתית של החברה הקנדית.

כל משפחה צריכה לעשות את השיקול הייחודי שלה כשהיא מחליטה האם לשלוח את הילד לבית ספר כזה או אחר.

 

סתו אדיבי

סתו אדיבי הוא מתווך נדל"ן במקצועו, הוא מתגורר באיזור טורונטו משנת 2006, עוסק בייעוץ עסקי ואישי, מתפרנס מתיווך נדל"ן למגורים ועסקים, ומתמחה ברילוקיישן והגירה של משפחות לקנדה. סתו עזר ועוזר להרבה מאוד משפחות, ולמרות שהוא לא יועץ הגירה (פרט חשוב!) הוא משקיע המון זמן ומאמצים לעזור לישראלים שרק מתחילים את התהליך או רק נוחתים פה. לכן השם "נחיתה רכה". ניתן ליצור עימו קשר באמצעות המייל stav.adivi@gmail.com הערות ושאלות בעלות עניין לציבור, יש להפנות לקבוצת נחיתה רכה בפייסבוק

Shopping Basket