• Mon - Fri 10:00-18:00
  • 1(647) 292-3600
  • stav.adivi@gmail.com

ניתוח: זו תהיה ההכרזה הראשונה על תוכנית רמות ההגירה מאז אוקטובר 2020. היא תוכרז עד ה-11 בפברואר 2022.

ממשלת קנדה תספק עדכון חשוב עד פברואר כאשר היא תכריז על תוכנית רמות ההגירה שלה 2022-2024.

ההודעה תכיל את יעדי ההגירה של קנדה לשנה זו, ולשנתיים הקרובות, כמו גם את מספר המהגרים החדשים שקנדה תבקש לקבל במסגרת תוכניות הכלכלה, המשפחה והמעמד ההומניטרי השונות שלה. זו תהיה ההכרזה הראשונה מסוג זה מאז שהודיעה קנדה באוקטובר 2020 כי היא תבקש לקבל למעלה מ-400,000 מהגרים חדשים בשנה המתקדמים קדימה, או כ-40,000 יותר בשנה מהיעדים הקודמים שלה.

על פי חוק ההגירה העיקרי של קנדה, חוק ההגירה וההגנה על פליטים (IRPA), על הממשלה הפדרלית להודיע ​​על כך עד ה-1 בנובמבר של כל שנה כאשר הפרלמנט מתכנס. אם הפרלמנט אינו יושב, ההודעה חייבת להתבצע תוך 30 ימי ישיבה ממועד כינוס הפרלמנט מחדש. הפרלמנט עבד 20 יום לפני חופשת החגים. הוא יתכנס מחדש ב-31 בינואר, מה שאומר ששר ההגירה שון פרייזר חייב להודיע ​​על תוכנית הרמות החדשה עד יום שישי ה-11 בפברואר לכל המאוחר.

במעדים הקודמים, ממשלת קנדה פרסמה את ההכרזה עד למועד האחרון ולעיתים רחוקות הכריזה על כך מוקדם יותר, אלא אם כן המועד חל בסוף שבוע. אם זה יישאר כך השנה, ההכרזה תתרחש ככל הנראה במחצית השנייה של השבוע של 7 בפברואר. תוכנית רמות ההגירה 2023-2025 תהיה ההכרזה המתוכננת באופן קבוע, ותצא לפועל כמתוכנן, ללא התרחיש המאוד לא סביר שממשלת קנדה מחליטה לקיים בחירות זו השנה השנייה ברציפות.

במסגרת תוכנית רמות ההגירה הנוכחית 2021-2023, הגירה, פליטים ואזרחות קנדה (IRCC) מבקשת לקבל את פני 411,000 תושבי קבע חדשים לקנדה השנה. בשנת 2021, IRCC השיגה את יעדה להנחית 401,000 מהגרים שהיא הרמה הגבוהה ביותר בהיסטוריה של קנדה. IRCC עשתה את היעד בשנה שעברה על רקע סביבת המגיפה המאתגרת על ידי התמקדות במעבר תושבים ארעיים המתגוררים כיום בקנדה למגורי קבע. התוכנית הנוכחית שואפת לקבל את פני 241,500 מהגרים מהמעמד הכלכלי לקנדה השנה באמצעות מסלולים כמו Express Entry, תוכנית המועמדים המחוזיים, התוכניות של קוויבק, בין מסלולים אחרים. זה מהווה 59 אחוז מיעד ההגירה של קנדה.

IRCC מחפשת לקבל בברכה 103,500 מהגרים של איחוד משפחות דרך תכנית בני זוג, שותפים וילדים ותכנית הורים וסבים. זהו 26 אחוז מיעד ההגירה של IRCC. 66,000 הנותרים, או 15% מיעד המהגרים החדשים, יתקבלו בברכה לקנדה על רקע פליטים, הומניטריים וחומלים. הפרופורציות הללו נשמרות מאז אמצע שנות ה-90, כאשר ממשלת קנדה החליטה למקד את הקבלה בכניסות למעמד כלכלי כדי לעזור להקל על האתגרים הכלכליים והפיסקליים הנובעים מהזדקנות האוכלוסייה של קנדה ושיעור הילודה הנמוך. תוכניות השנה צפויות להיצמד לפרופורציות הללו.

עם זאת, מה שעשוי להשתנות הוא המספר הכולל של המהגרים שקנדה בוחרת למקד בשנים הקרובות. מצד אחד, ממשלת קנדה עשויה להיות מרוצה מהיעדים השאפתניים שלה ולהחליט להשאירם כפי שהם. משמעות הדבר היא פשוט להמשיך ולהגדיל לאט את הקבלה השנתית כעת, כאשר קו הבסיס הוא למעלה מ-400,000 מהגרים.

לשם השוואה, קו הבסיס עמד על כ-250,000 מהגרים מדי שנה עד 2016. שיקול נוסף הוא שממשלת קנדה עשויה לרצות להימנע מהעלאות משמעותיות כדי שתוכל לפעול להתמודדות עם העומס שלה שעומד כיום על 1.8 מיליון מועמדים תושבי קבע וארעיים הממתינים ב- התור.

מצד שני, פרייזר הצביע על פתיחות להגדלת היעדים עוד יותר בהתאם למשוב מבעלי העניין. השר ציין כי יקשיב לקבוצות קהילתיות ומעסיקים כדי לראות אם יש להם רצון לקבל יותר מהגרים. אפשר לטעון שיעדי ההגירה של קנדה כבר גבוהים, והממשלה צריכה לשים את הבלמים ברמות גבוהות יותר מכמה סיבות. צריך להכיל את העומס, לקהילות ברחבי המדינה יש בעיות של סבירות לדיור, ומבחינה היסטורית, קבלת המהגרים בתוך תקופות של שפל כלכלי פגעה בתוצאות כוח העבודה של מהגרים חדשים. לעומת זאת, תומכי הרמות עשויים לטעון שקנדה זקוקה לרמות גבוהות יותר כדי לתמוך בהתאוששות הכלכלית והפיסקלית שלאחר המגפה, וכי דרושים יותר מהגרים כדי להקל על המחסור בעבודה. מטרות גבוהות יותר יכולות להיות מוצדקות גם בטענה שהן עשויות לאפשר ל-IRCC לצמצם את העומס שלה מהר יותר. בנוסף, ייתכן שיהיה צורך ביעדים גבוהים יותר כדי לעמוד ביעד הממשלה ליישב מחדש 40,000 פליטים אפגנים.

סתו אדיבי

סתו אדיבי הוא מתווך נדל"ן במקצועו, הוא מתגורר באיזור טורונטו משנת 2006, עוסק בייעוץ עסקי ואישי, מתפרנס מתיווך נדל"ן למגורים ועסקים, ומתמחה ברילוקיישן והגירה של משפחות לקנדה. סתו עזר ועוזר להרבה מאוד משפחות, ולמרות שהוא לא יועץ הגירה (פרט חשוב!) הוא משקיע המון זמן ומאמצים לעזור לישראלים שרק מתחילים את התהליך או רק נוחתים פה. לכן השם "נחיתה רכה". ניתן ליצור עימו קשר באמצעות המייל stav.adivi@gmail.com הערות ושאלות בעלות עניין לציבור, יש להפנות לקבוצת נחיתה רכה בפייסבוק

Shopping Basket