• Mon - Fri 10:00-18:00
  • 1(647) 292-3600
  • stav.adivi@gmail.com

שון פרייזר התכונן להגדיל את רמות ההגירה

שון פרייזר התכונן להגדיל את רמות ההגירה של קנדה גם כאשר 46,000 מהגרים הגיעו באוקטובר

פרייזר יודע שיש הרבה אתגרים לפניו, אבל רואה הזדמנות לחולל שינוי חיובי במערכת ההגירה של קנדה.

שון פרייזר יודע שיש לו הרבה עבודה קשה לפניו.

בראיונות הגדולים הראשונים שלו כשר ההגירה הקנדי, פרייזר שוחח עם שלי הגן מבלומברג וניקולס קיונג מהטורונטו סטאר כדי לדון בהזדמנויות ובאתגרים של תפקידו החדש.

בשיחה עם בלומברג אמר השר כי הוא מוכן להגדיל את רמות ההגירה של קנדה אם יהיה צורך לטפל במחסור בעבודה. קנדה חווה כיום מחסור משמעותי בעבודה, בעיקר בגלל פחות מהגרים שמגיעים מעבר לים על רקע המגיפה.

המדינה פועלת כעת על תוכנית רמות ההגירה השאפתנית ביותר בתולדותיה, שכן היא שואפת לקבל בברכה 401,000 מהגרים ב-2021, עוד 411,000 ב-2022, ועוד 421,000 ב-2023.

פרייזר אמר שהוא “פתוח מאוד” לרמות גבוהות עוד יותר אם יש תיאבון של עסקים וקהילות לעוד עובדים.

תוכנית רמות ההגירה 2022-2024 אמורה להתפרסם עד 10 בפברואר 2022 לכל המאוחר.

 

46,000 מהגרים הגיעו באוקטובר, רובם מתוך קנדה

השר גם חשף כי קנדה נמצאת במסלול טוב להשגת יעד 401,000 מהגרים לשנה זו.

בלומברג השיג נתונים מ-Immigration, Refugees and Citizenship Canada (IRCC) המראים כי 46,315 תושבי קבע חדשים השלימו את נחיתתם באוקטובר, שזה אפילו יותר מ-45,000 שנחתו בספטמבר. נתונים אלה מייצגים שיאים חודשיים עבור קנדה בעידן המודרני (נתוני נחיתה חודשיים של הגירה זמינים רק משנת 1980).

“נחיתה” פירושה שלתושב זמני קיים של קנדה, או אדם מחו”ל, מעמד ההגירה שלהם הומר רשמית לתושב קבע של קנדה. הרוב המכריע של אלה שנחתו במהלך המגיפה הם תושבים זמניים. זה עוזר להסביר מדוע גידול האוכלוסייה וכוח העבודה בקנדה נותרו חלשים. למעשה, נתוני סטטיסטיקת קנדה מראים שאוכלוסיית קנדה גדלה ב-0.5% בלבד בשנה שעברה, הצמיחה החלשה ביותר מאז מלחמת העולם הראשונה. בנסיבות רגילות, רוב נחיתות תושבי קבע חדשים מגיעות לקנדה מחו”ל.

קנדה קיבלה כעת בברכה 313,838 מהגרים בין ינואר לאוקטובר 2021. היא צריכה להנחית כ-87,000 מהגרים נוספים (ממוצע של 43,500 מהגרים בחודש) בחודשיים הנותרים של השנה הזו כדי להשיג את יעד העולה החדש שלה לשנת 2021.

 

הזדמנויות ואתגרים העומדים בפני מערכת ההגירה

פרייזר דיבר בגילוי לב בראיון שלו עם טורונטו סטאר על המכשולים הנוכחיים, והודה ש”לא חסרים אתגרים לפניי”.

בדיון על צבר ההזמנות של קנדה של כ-1.8 מיליון בקשות להגירה, אמר פרייזר “אני לא רוצה למסור לכם היום שבתוך פרק זמן קצר, כל הבעיות הללו יתוקנו. הם לא נוצרו בן לילה והם לא יתוקנו בן לילה. אני רוצה להאיץ את העבודה שתעזור לנקות חלק מהפיגור הזה. זה יהפוך את התהליך לפחות כואב עבור משפחות שמנסות להמשיך בחיים חדשים או להתאחד עם יקיריהם או למצוא עבודה שתתרום לכלכלה שלנו”.

הוא ציין כי בקשות אזרחות עוברות דיגיטציה ו-IRCC מחפשת לטפל בבעיות אחרות המאטות את מערכת ההגירה. למשל, לדבריו, אין זה הגיוני לשלול כניסה זמנית של בני משפחה הממתינים כעת לטיפול בבקשת חסות.

השר אמר גם כי עיקר ההתמקדות שלו מאז שהפך לשר באוקטובר הייתה ביישוב מחדש של פליטים אפגנים. הממשלה הפדרלית התחייבה ליישב מחדש 40,000 אפגנים אך יישבה מחדש רק 3,500 עד כה. פרייזר אמר “צודקים הקנדים שהם מתוסכלים ממה שקורה באפגניסטן. המציאות בשטח כרגע היא שאין לנו גישה כמו שעשינו בסוריה, וזו המשוואה שהרבה קנדים אני חושב מנסים לעשות”.

אף על פי כן, פרייזר רואה לפניו הזדמנות אדירה לעזור לשפר את מערכת ההגירה.

“הדברים נמצאים בנקודה כל כך מתוחה כתוצאה מ-COVID-19 שאני רואה הזדמנות לעשות הבדל יוצא דופן מנקודת ההתחלה המסוימת הזו.”

 

סתו אדיבי

סתו אדיבי הוא מתווך נדל"ן במקצועו, הוא מתגורר באיזור טורונטו משנת 2006, עוסק בייעוץ עסקי ואישי, מתפרנס מתיווך נדל"ן למגורים ועסקים, ומתמחה ברילוקיישן והגירה של משפחות לקנדה. סתו עזר ועוזר להרבה מאוד משפחות, ולמרות שהוא לא יועץ הגירה (פרט חשוב!) הוא משקיע המון זמן ומאמצים לעזור לישראלים שרק מתחילים את התהליך או רק נוחתים פה. לכן השם "נחיתה רכה". ניתן ליצור עימו קשר באמצעות המייל stav.adivi@gmail.com הערות ושאלות בעלות עניין לציבור, יש להפנות לקבוצת נחיתה רכה בפייסבוק

Shopping Basket