כיצד למצוא מקום מגורים בקנדה, איך עובדים עם מתווך קנדי

כיצד למצוא מקום מגורים בקנדה, איך עובדים עם מתווך קנדי

,כיצד למצוא מקום מגורים בקנדה איך עובדים עם מתווך קנדי

ישנם שלושה מקורות עיקריים למציאת דירות ובתים למגורים בשכירות ובקנייה

1. לשם קניית נכסים המקור העיקרי הינו אתר האינטרנט של ה MLS שהוא מנוע חיפוש מתוחכם שמכיל מידע על הרוב המכריע של הנכסים המוצעים בשוק בכל רגע נתון.

זוהי המסלקה המרכזית של נכסי הנדל”ן בקנדה. המערכת שייכת לארגון המתווכים והיא מעין מונופול, שבו שותפים כל המתווכים בכל המידע על הנכסים. 90% מהנכסים למכירה, ומרבית הנכסים האיכותיים להשכרה עוברים דרך האתר.

הנכסים מתפרסמים באתר באמצעות מתווך רושם (listing agent) שמייצג את בעל הנכס שמשלם עמלה בגובה של כ 5% . הנכס מתפרסם באתר האינטרנט של ה MLS וסוכני נדל”ן המייצגים קונים או שוכרים יכולים להראות את הבית למתעניינים ע”י קביעת פגישות וכניסה לנכס בשיטה פשוטה אך גאונית: הליסטינג איג’נט שם מנעול כספת על דלת הבית שבתוכו נמצא המפתח, כשנקבעת הפגישה מוסר הסוכן של המוכר לסוכן של הקונה/שוכר את הקוד הסודי למטרת הצגת הנכס לתופה שנקבעהמראש וכך הסוכן של בעל הנכס פטור מלבוא והוא רק מתאם אם יש צורך את הפגישה.

הסוכן של הקונה פותח את הנכס מראה אותו לקונה וסוגר אותו חזרה, ואז ממשיכים לנכס הבא. ניתן בשיטה הזו לראות 10-20 בתים באיזורים סמוכים ביום אחד ולקבל החלטה. סוכן הנדל”ן המייצג את הקונה או השוכר מקבל 50% מעמלתו של המתווך של בעל הנכס, והשוכר או הקונה אינו צריך בדרך כלל לשלם מאומה למי שמייצג אותו.

לא כדאי לקונה או שוכר להתקשר ישירות למתווך של בעל הנכס כיוון שלזה יש חובת נאמנות וייצוג מלאה כלפי בעל הנכס והוא אינו חייב לתת לקונה את כל המידע הידוע לו אלא אם כן הוא נשאל ישירות . הוא חייב לומר אמת אבל לא את כל האמת, ולכן עדיף מראש לחתום על הסכם עם מתווך שייצג בלעדית את האינטרסים של הקונה/שוכר בלבד.

לגבי נכסים להשכרה: הנכסים הטובים בדרך כלל נמצאים ב MLS . במיוחד בתים במצב טוב באיזורים טובים או דירות קונדו איכותיות. הדרך למצוא דירה עוברת גם כאן דרך סוכן המייצג את הקונה , שיכול באמצעות השימוש ב MLS וב LOCK BOX להראות נכסים לשוכרים, בשעה שהשוכרים בדרך כלל פטורים מתשלום עבור השירות.

יש עוד שני מקורות עיקריים המיועדים בעיקר להשכרה. כאן ניתן לעבוד בצורה לא רעה גם ללא עזרה של סוכן, בתנאי שיש לכם חבר טוב שמכיר היטב את העיר ויכול להסיע אותכם מדירה לדירה.

2. תוכלו לנהל את זה לבד גם במקרה שאתם מכירים היטב את העיר, יש לכם רכב להתנייד בו, ואתם מסוגלים לנהל מו”מ איכותי באנגלית ולשכנע את בעל הנכס שתהיו שוכרים טובים למרות הסטוריית האשראי הקצרה או הלא קיימת שלכם. האתרים הם קרייג ליסט toronto.craigslist למשל,

ו 3. viewit.ca שהם אתרי פרסום עם מנוע חיפוש משוכלל לפי קטגוריות.

באתרים אלה אתם יכולים לבצע חיפוש לפי קטגוריה במנוע החיפוש (למשל דירות זמניות, או מרוהטות, או רגילות) ולפי גודל הדירה וכדומה, ליצור קשר ישיר ללא מתווכים עם בעלי הנכס באמצעות אי מייל או טלפון ולקבוע פגישה לראות את הנכס. את האיזור של הנכס אתם מזהים לפי הצטלבות הרחובות שאליה הוא סמוך.

המושג המרכזי להתמצאות הוא ” צומת גדול” או באנגלית MAJOR INTERSECTION והוא בסיס לאיתור מיקומים בערים גדולות כמו טורונטו ופרבריה.

במהלך החיפוש יש לעבוד בשני מסכים פתוחים : המסך של אתר הנדל”ן ו אתר המפות של גוגל יש להעתיק ולהדביק את הכתובת או את הצומת לגוגל ולזהות את המיקום. חשוב גם ללמוד בעל פה את השמות של כל הרחובות המרכזיים מצפון לדרום וממזרח למערב כדי לדעת מייד אם הנכס נמצא באיזור שמעניין אותכם.

סוגי הנכסים וביטויים נפוצים:

BSMT דירת מרתף עם כניסה נפרדת basement apartment walk out – בדרך כלל דירת 1-3 חדרים שחלקה הגדול מתחת לפני הקרקע, לכל הדירות חלונות מעל הקרקע, לפעמים חלונות גדולים המכניסים הרבה אור טבעי, ולפעמים חרכים צרים. יש מקרים שבהם כל הקיר החזיתי של המרתף פונה לחצר אחורית מעל פני הקרקע, במקרים רבים מכונת הכביסה והמייבש משותפים עם בעל הדירה.

 Detached – בית בודד עם חצר ודשא ללא קיר משותף עם שכנים.

 Semi detached – בית דו משפחתי. יש קיר משותף לשני בתים, אבל יש גישה חופשית לחצר מאחד הצדדים של הבית ללא צורך לעבור דרך הבית.

 Town house: קוטג’ טורי, בית פרטי עם דשא וחצר אבל כחלק מרכבת בת 4-6 יחידות דיור כאלה, המעבר לחצר רק דרך הבית או מאחורי החצרות. הבתים האלה בדרך כלל גבוהים (לפעמים יש 4 מפלסים כולל מרתף ועליית גג שיש בה חדר גדול).

הנכסים האלה מכונים בדרך כלל FREE HOLD – כדי לציין שהם בבעלות פרטית. בנכסים האלה שכר הדירה לא כולל בדרך כלל את UTILITIES שהם מים, חשמל, מיזוג וחימום הדירה.

 Condo apartment, Condominium, בדרך כלל דירות, לפעמים TH שבבעלות אנשים פרטיים, כל דירה רשומה על שם בעליה וכל הבעלים שותפים ברכוש המשותף כמו מסדרונות מעליות חדר כושר וכדומה.

את כל חמשת סוגי הדירות עד כה ניתן לחפש במנוע חיפוש לנכסים מה MLS מצויים בחלונית החיפוש בקישור הבא: כדי לחפש בכל רחבי ה GTA יש להקיש על אופציות נוספות וייפתח תפריט עם מגוון גדול של אפשרויות. http://www.foresthillrh.com/ Listings

  Apartment house – בית דירות, בדרך כלל בניין שלם שכולו בבעלות של חברת השקעות שבו כל הדירות עומדות להשכרה. בבניין כזה מתגורר בדרך כלל אדם שתפקידו להראות את הדירות ולקשר בין הדיירים לבין הבעלים והוא למעשה “מנהל הבניין” – Super intendment .

מנוע חיפוש לדירות מסוג אפרטמנטס: http://www.rentmaps.ca/rentersmx/

בבנייני ה- Condo ובבנייני הדירות כמעט תמיד עלות החימום המרכזי בחורף והמים כלולים בשכר הדירה, בהרבה מקרים תתקלו במושג ALL INCLUSIV שאז גם החשמל כלול במחיר, בהרבה מקרים ה CAC – המיזוג המרכזי בקייץ כלול במחיר ולפעמים אפילו הטלויזיה בכבלים.

תהליך חיפוש מקום מגורים הוא תהליך ארוך, מתיש ומחייב סבלנות. במקרים נדירים תוכלו למצוא מקום תוך פחות משבוע, או תוך ימים. בדרך כלל זה ייקח בין שבועיים לחודש. אם אין לכם חברים טובים שאתם יכולים “להתעלק” עליהם אתם צריכים למצוא מקום שהייה זמני. יש לי לפעמים דירות מרתף המיועדות לשהיות קצרות של לקוחות, לא לכל אחד מתאים לשהות בדירת מרתף וזקוק לסידור יותר איכותי.

להלן כמה המלצות:

ניתן לחפש ב- airbnb על מנת למצוא מקום להיות בו עד למציאת דירה.

מנוע חיפוש לדיור זמני: https://www.kijiji.ca/…/gta-greater-toronto…/c42l1700272

יש הרבה מאד בתי מלון באיזור שבין לסלי לבייויו על HY 7 למי שיכולים לאפשר לעצמם לשלם יותר ורוצים להיות קרובים מאד לאיזור היהודי.

 

מתווכים רבים אינם מעוניינים לסייע במציאת דירה להשכרה בכלל ולמהגרים חדשים בפרט כי זה כרוך בעבודה רבה בתמורה כספית מאד נמוכה, וסיכויי הצלחה לא מלאים בגלל עניין הסטוריית האשראי. מתווכים רבים גם לא מעוניינים לגעת בנכסים מ http://toronto.craigslist.org שהוא אתר חינמי נפוץ מאד או מ http://www.viewit.ca / כי במצב הזה הם צריכים לגבות מהלקוח שלהם, והם חוששים שהוא לא ישלם בשעה ש ב MLS הם מוגנים ממצב כזה.

במידה ואתם מחליטים להשתמש בשירות מקצועי אתם יכולים לפנות אלי במסר. כדאי גם לבקש המלצות על מתווכים מחברים שכבר גרים בקנדה ויכולים להיות אחראים לטיב המלצתם, לאחר שכבר עבדו איתו והיו מרוצים.

אני גובה על שירות שאינו MLS סכום צנוע רק כדי לכסות את עלות זמני מתוך ידיעה כמה קשה למצוא דירה בעיר זרה, אבל אני ממליץ תמיד להשוות מחירים, ולשוחח עם מתווך בטלפון ואף להיפגש (אם אתם כבר בקנדה) לפני שמתקשרים באופן מחייב.

צייד דירות מוצלח לכל “העולים החדשים”

 

סתו אדיבי

סתו אדיבי הוא מתווך נדל"ן במקצועו, הוא מתגורר באיזור טורונטו משנת 2006, עוסק בייעוץ עסקי ואישי, מתפרנס מתיווך נדל"ן למגורים ועסקים, ומתמחה ברילוקיישן והגירה של משפחות לקנדה. סתו עזר ועוזר להרבה מאוד משפחות, ולמרות שהוא לא יועץ הגירה (פרט חשוב!) הוא משקיע המון זמן ומאמצים לעזור לישראלים שרק מתחילים את התהליך או רק נוחתים פה. לכן השם "נחיתה רכה". ניתן ליצור עימו קשר באמצעות המייל stav.adivi@gmail.com הערות ושאלות בעלות עניין לציבור, יש להפנות לקבוצת נחיתה רכה בפייסבוק

Tags: No tags

Comments are closed.