• Mon - Fri 10:00-18:00
  • 1(647) 292-3600
  • stav.adivi@gmail.com

קנדה היא אחד היעדים האטרקטיביים בעולם לסטודנטים זרים. הכנו לכם מדריך איך לקבל אישור לימודים

בשנה שעברה קנדה קיבלה בברכה 450,000 סטודנטים זרים חדשים, שיא של כל הזמנים.

בין הסיבות לכך שקנדה כל כך אטרקטיבית לסטודנטים זרים ישנם איכות החינוך, הבטיחות, הביטחון והרב-תרבותיות של המדינה. קנדה מאפשרת לסטודנטים זרים לעבוד במהלך הלימודים ולהיות זכאים לקבלת אישור עבודה לאחר סיום לימודים (PGWP).

ה-PGWP מספק לסטודנטים זרים הזדמנות לצבור ניסיון עבודה קנדי, מה שיכול לשפר את הסיכויים שלהם להשיג בסופו של דבר תושבות קבע קנדית. ואכן, רבות מ-100 תוכניות ההגירה הכלכליות של קנדה נותנות מענה לסטודנטים מחו”ל. מחקר של ממשלת קנדה מראה שסטודנטים זרים לשעבר נוטים להצליח בשוק העבודה ברגע שהם מקבלים תושבות קבע. הסיבה לכך היא שהם צעירים, משכילים, דוברים אנגלית ו/או צרפתית שוטפת, ובעלי ניסיון בעבודה קנדי.

אז איך אתם יכולים ללמוד בקנדה?

שלב 1: ערכו מחקר על היכן ברצונכם ללמוד

קנדה מציעה מבחר תוכניות לימוד במכללות, אוניברסיטאות ומוסדות על-תיכוניים רבים באיכות גבוהה לסטודנטים מחו”ל.

ערכו מחקר על תוכניות חינוכיות שמתאימות לתחומי העניין ולמטרות הקריירה שלכם.

עליכם גם לבצע מחקר באתר האינטרנט של הגירה, פליטים ואזרחות קנדה (IRCC) תחילה לפני הגשת בקשה לתוכנית. אתם רוצים להבטיח שהמוסד העל-תיכוני שבחרתם נמצא ברשימת מוסדות הלמידה הייעודיים (DLI). IRCC הוא מוסד המורשה על ידי הממשלה לקבל את פני הסטודנטים הזרים.

אם אתם רוצה לקבל PGWP לאחר הלימודים, עליכם לוודא גם שאתם מגישים בקשה לתוכנית ו-DLI שיכולים לאפשר לכם להיות זכאות ל-PGWP. מידע זה זמין גם באתר האינטרנט של IRCC.

לאחר שמיפתם רשימה קצרה, פנו למוסדות החינוך שבחרתם.

שלב 2: קבל מכתב קבלה (LOA)

תקבלו מכתב קבלה (LOA) לאחר שתאושרו על ידי מוסד הלימודים שבחרתם. אתם צריכים את ה-LOA כדי להגיש את בקשת היתר הלימוד שלך ל-IRCC.

ה-LOA מכיל פרטים כגון:

– שם ה-DLI, ופרטי התקשרות של ה-DLI

– שמכם, תאריך לידה וכתובת למשלוח דואר

– תכנית הלימודים, רמת התכנית, משך התכנית, תאריך תחילתה ומועד סיום משוער

– תאריך תפוגה של ה-LOA

שלב 3: הגשת בקשה לאישור לימודים

אתם יכולים להגיש את בקשתכם להיתר הלימודים ישירות ל- IRCC או להעזר בסוכן הגירה קנדה מוסמך.

IRCC ידרוש רשימה של מסמכים בעת בדיקת בקשתכם להיתר לימודים כגון:

– ה-LOA שלכם

– הוכחה לתמיכה כספית לכיסוי שכר הלימוד והוצאות המחיה בקנדה

– תעודות יושר

– בדיקות רפואיות, אם רלוונטי

– מכתב הסבר המפרט את יעדי הקריירה והקשרים שלכם לישראל

קוויבק

שימו לב שאם ברצונכם ללמוד במחוז קוויבק, תצטרך להגיש בקשה ולקבל Certificate d’Acceptation du Quebec (CAQ) מממשלת קוויבק לפני שתגישו את בקשתכם להיתר הלימודים ל- IRCC.

 

תהנו מהלימודים בקנדה

קנדה מספקת השכלה מצוינת כמו כן רמת חיים והזדמנויות עבודה במהלך ואחרי הלימודים. יש לה גם יותר מ-100 מסלולי הגירה שונים במעמד כלכלי, כולל אלו המעודדים בוגרים זרים להגיש מועמדות. קנדה הסירה חלק ניכר מהמגבלות ה-COVID-19 שלה אז עכשיו זה זמן מצוין להמשיך בחינוך שלכם כאן.

סתו אדיבי

סתו אדיבי הוא מתווך נדל"ן במקצועו, הוא מתגורר באיזור טורונטו משנת 2006, עוסק בייעוץ עסקי ואישי, מתפרנס מתיווך נדל"ן למגורים ועסקים, ומתמחה ברילוקיישן והגירה של משפחות לקנדה. סתו עזר ועוזר להרבה מאוד משפחות, ולמרות שהוא לא יועץ הגירה (פרט חשוב!) הוא משקיע המון זמן ומאמצים לעזור לישראלים שרק מתחילים את התהליך או רק נוחתים פה. לכן השם "נחיתה רכה". ניתן ליצור עימו קשר באמצעות המייל stav.adivi@gmail.com הערות ושאלות בעלות עניין לציבור, יש להפנות לקבוצת נחיתה רכה בפייסבוק

יכול לעניין אותך גם

בהשוואה למדינות רבות, העלויות של לימודים בקנדה הם סבירות מאוד. סביר להניח שתצטרכו בין 20,000 ל-30,000 דולר קנדי בשנה כדי לכסות את שכר הלימוד. טווח זה הוא ממוצע בלבד וישתנה בהתאם למוסד ולתוכנית שאליהם אתה רשום.
 

להלן רשימת התחומים המציעים את הקורסים הטובים ביותר ללימוד בקנדה:

- עסקים ופיננסים.

- מדעי המחשב וטכנולוגיית מידע.

- הַנדָסָה.

- בריאות ורפואה.

- מדיה ועיתונאות.

הדרישות הנפוצות לכל האוניברסיטאות והמוסדות כוללות דרכון מעודכן, שליטה באנגלית או צרפתית יחד עם הוכחה לעמידה במבחני שפה שנקבעו עם ציונימינימום, והוכחה שאתה יכול לממן את לימודיך 

https://www.immigration.ca/study-in-canada-step-by-step-guide-for-international-students

בעוד שמנכ"ל החברה הממוצע בקנדה מרוויח בסביבות 150,000 דולר בשנה, הניסיון הנכון ועבודה בחברה מובילה יכולים להביא לך הרבה יותר מ-300,000 דולר. למעשה, על פי קנדי ביזנס, המנכ"ל בעל השכר הגבוה ביותר במדינה מרוויח יותר מ-83 מיליון דולר בשנה

 

https://www.slice.ca/highest-paying-jobs-in-canada-20-canadian-jobs-that-pay-over-300k/

Shopping Basket